آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

آغاز ثبت نام کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر کودک

رئیس کمیته هنری و امور سالن‌های بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، گفت: فراخوان ثبت نام کارگاه‌های آموزشی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ۲۶ خردادماه منتشر شد و علاقمندان برای ثبت نام باید به دفتر انجمن هنرهای نمایشی مراجعه کنند.
همدان نگار به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، کیانوش بهروزپور ادامه داد: افزون بر مراجعه حضوری، شمار تماس ۳۸۳۸۵۸۰۱ نیز برای کسب اطلاعات و ثبت نام پیش بینی شده است. ظرفیت کارگاه‌های آموزش نیز بین ۱۰ تا ۲۰ نفر است.
مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان همدان افزود: برای ثبت نام کپی کارت ملی کفایت می کند و توصیه این است علاقمندان در کارگاه‌هایی که برایشان مناسب‌تر است؛ ثبت نام کنند چرا که ممکن است استقبال بیش از ظرفیت کارگاه‌ها باشد.
بهروزپور با بیان اینکه بدون شک یکی از بهترین برنامه‌های جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، کارگاه‌های آموزشی است، مطرح کرد: هنرمندان و هنرجویان نیاز مبرم به آموزش دارند و بهتر است هنرمندان به تناسب سن در کارگاه‌ها شرکت کنند.
رئیس کمیته امور هنری و سالن‌ها درباره کارگاه‌ها توضیح داد: کارگاه «کارگردانی تئاتر» با حضور محمد عاقبتی در جشنواره بیست و هفتم برگزار می‌شود و این کارگاه ویژه هنرمندان و کنشگران تئاتری است که حداقل ۳ سال تجربه‌ حرفه‌ای در زمینه تئاتر برای مخاطبان جوان را داشته باشند.
وی ادامه داد: کارگاه «اثربخشی نمایش بر شکل‌گیری رفتار در کودکان» با حضور علی پورطبیب، ویژه مؤلفین و تولیدکنندگان تئاتر کودکان و نوجوانان در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.
بهروزپور افزود: کارگاه آموزشی «تکنیک‌های کتاب‌های پاپ آپ» توسط ابراهیم شاکری ویژه نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود و سه کارگاه قصه‌گویی و روایت‌گری با عنوان کارگاه «بیا و بشنو» (افسانه‌ی ماه پیشونی)، «قصه‌ی شاهان» (افسانه‌های می‌داس و انگشتان جادویی) و «بارانه و چمچمه خاتون» (روایت تیشتر نگهبان آب و اپوش دیو خشکسالی)، با حضور بهارک بابک ویژه کودکان ۸ تا ۱۱ سال در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان همدان تصریح کرد: دو کارگاه «ساخت ماسک‌های مقوایی» ویژه هنرمندان و کارگاه «ساخت ماسک» ویژه کودکان بالای ۷ سال، توسط دو هنرمند ایتالیایی، دیانا کوستا و پابلو دوران، در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تدارک دیده شده است.
بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و دیگر سازمان‌ها و نهادهای استان همدان، با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری