آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

مخابرات ایران زیانده است

مدیر‌عامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: شرکت مخابرات زیانده است اما به‌رغم همه زیان‌ها به‌عنوان شرکت حاکمیتی خدمات خود را در بخش تلفن ثابت و سیار به مردم ارائه می‌دهد.
همدان‌نگار؛ مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران امروز در نشست خبری ویدئوکنفرانسی که با خبرنگاران کشور گفت: با هم‌کد‌سازی که در سال ۹۵ اجرا شد تغییری در هزینه پرداختی مشترکان به‌عنوان تعرفه تلفن ثابت‌ نداشتیم درحالی‌که این امکانات مخابراتی نیازمند به‌روزرسانی و نگهداری است و هزینه آن نیز باید از منابع موجود ارائه خدمات به مشترکان تأمین شود.

وی با اشاره به هدف مشتری داری شرکت مخابرات ایران، ادامه داد: مخابرات ایران با اجرای طرح هم‌کدسازی ۸ هزار میلیارد تومان ضرر داده است به‌رغم این ضرر شاهد رضایت ۸۵‌درصد از جامعه هدف دریافت‌کننده خدمات از مخابرات ایران هستیم که بر مبنای آخرین آمار موجود است.
سلطانی آمار مشترکان مخابرات ایران را ۲۸ میلیون‌ مشترک عنوان کرد و گفت: از این تعداد حدود ۶ میلیون مشترک باند پهن هستند. خدمات مخابرات در بخش ثابت با تعرفه ۴۵ ریال به مشترکان در ۱۲ سال اخیر ارائه‌شده است سهامداران نیز در این بازه زمانی ۸ هزار میلیارد تومان سود‌ سهام داشته‌اند. زمان خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران ۱۰۰ هزار پورت داشت اکنون ۱۰ میلیون‌ پورت دارد.

وی از سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سال‌جاری شرکت مخابرات از محل منابع املاک فروخته‌شده سخن گفت و افزود: سرمایه‌گذاری در اپراتوری‌ها یک الزام است. اگر در بخش تلفن ثابت سالانه ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود می‌توان امیدوار به توسعه و ارائه خدمات نوین بود. ۸۰۰ میلیارد تومان از محل فروش منابع املاک امسال بدهی مخابرات تهاتر شده است.
مدیر‌عامل شرکت مخابرات ایران درباره سرقت تجهیزات مخابراتی نیز اظهار کرد: خسارت ناشی از سرقت‌ تجهیزات مخابراتی در استان به نحو مناسب پیشگیری شده است کنترل این رفتار ضداجتماعی نیز کار دشواری است که باید برای خسارت ناشی از آن ضریبی نیز لحاظ کرد.

سلطانی درباره خدمات فیبر نوری مخابرات به مشترکان نیز گفت: مخابرات در ۲ بخش این تأسیسات را اجرا و گسترش داده است یک بخش زیر‌ساختی و بخش دیگر در دسترس است که بخش اول باید اجراشده و توسعه یابد تا بتوانیم از بخش دوم برای خدمات به شهروندان و مشترکان استفاده کنیم اکنون بر این مبنا در کشور ۱۷۵ هزار کیلو‌متر فیبر نوری اجراشده داریم.
وی درباره کاهش سرعت اینترنت مشترکان نیز افزود: فاصله بین مرکز مخابراتی و مشترک نقش مؤثری در این موضوع دارد. همچنین نیرو‌های همکار مخابرات در بخش‌های مختلف با عناوین متفاوتی مشغول به کار هستند و بر آن مبنا نیز حقوق و مزایای خود را دریافت می‌کنند.
همدان‌نگار//:

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری