آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

همدان نوروز ۱۴۰۲

به گفته استاندار همدان بیش از دو هزار تخت در هتل‌ها، مهمانپذیر‌ها و مراکز خدماتی برای اسکان میهمانان نوروزی پیش‌بینی شده است. آموزش و پرورش استان همدان آماده‌سازی ۱۸۳ مدرسه۱۸۳ با ۱۸۰۶ اتاق را برای اسکان مسافران نوروزی اطلاع‌رسانی کرد که پذیرش مسافران برای اقامت نوروزی اینترنتی بوده است و نوزده پایگاه این خدمات را به مسافران ارائه خواهند داد.

اداره‌کل هواشناسی همدان نوروز را بارانی اعلام کرده است که با ورود این سامانه مردم همدان از غروب یک شنبه بارش پراکنده را شاهد خواهند بود و در روز‌های بعد شدت بارش‌ها بیش از قبل است. یعنی همدان نوروزی بارانی همراه با وزش باد، رعد و برق، بارش برف و افزایش دما خواهد داشت؛ از پس این بارش‌ها توصیه شده است که شهروندان در مسیر رود‌خانه‌ها و گذر‌های عبور آب اتراق نکنند و به آب‌گرفتگی محیط‌های پست شهری نیز بیش از گذشته مسئولان دقت کرده و آمادگی لازم را برای پیشگیری از حوادث داشته باشند.

بیست کاروان راهیان نور شامل بیش از دو هزار دانشجو از همدان راهی بازدید مناطق جنگی خواهند شد تا از نزدیک با سرگذشت ایثار، جانفشانی و حماسه‌آفرینی رزمندگان غیور اسلام در جبهه حق بر باطل و ۸ سال دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند و تلنگر و یاد‌آوری برای نسلی شود که جنگ تحمیلی را ندیدند و دوران حمله بعثی‌ها ‌و حمایت همه جانبه غربی‌ها از این متجاوزان را تجربه نکردند.
هیات ورزش‌های روستایی، بومی و محلی استان همدان برای نوروز پیش‌رو (۱۴۰۲)برگزاری بیش از ۵۰ برنامه با نام جام نوروزی را ۵۰ نقطه استان با ۴۵ تا ۵۰ بازی بومی و محلی پیش‌بینی کرده است.

محیط زیست استان به شهروندان توصیه کرده با هدف بهبود فضای محیط زیست و پیشگیری از آلودگی آن، کاشت دانه‌‌های گیاهان و درختان را در سبزه نوروزی خود در نظر بگیرند تا دیگر دانه حبوبات و سایر غلات هدر نشود و گیاهان روئیده در سبزه نوروزی برای افزایش فضای سبز محیط زندگی انسانی استفاده شود.
مسئولان با هدف تنظیم بازار میوه شب عید پانصد تن میوه( پرتقال، سیب زرد و قرمز) را در ۹۶ غرفه در استان عرضه خواهند کرد که گفته شده است ۲۰ تا ۲۵ درصد کمتر از قیمت بازار است. اما رصد قیمت این میوه‌ها توسط مردم با پایتخت یعنی تهران عکس این موضوع را تائید کرده است.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری