آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

تعامل روز افزون پلیس و مدیریت شهری

رئیس شورای اسلامی شهر همدان از نقش و تعامل موثر پلیس و مدیریت شهری برای رفاه و آسایش مردم سخن گفت.
همدان نگار، محمود مسگریان در سخنانی با اشاره به صحنه‌های دردناک ظلم و ستم استکبار جهانی بر مظلومان غزه افزود: دیدن صحنه‌های دردناک قلب هر انسانی را به درد می‌آورد که به امید خداوند متعال مقاومت حماس نوید پیروزی خواهد داد.
وی در ادامه با قدردانی از نیروی انتظامی در ایجاد نظم و آرامش جامعه اظهار کرد: این ایثارگرانه بدون هیچ چشم داشتی برای آرامش مردم شبانه روز در تلاشند و امنیت و آرامش امروز خود را مرهون دلاوری آنها هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تعامل خوب نیروی انتظامی با مدیریت شهری، گفت:پلیس و شهرداری دو بال مهم جامعه هستند که برای ارتقای کیفیت، رفاه و امنیت مردم خدمت رسانی می کنند و این دو بال باید همواره تقویت شوند تا بتوانند خدمات مطلوب ارائه دهند.
وی اضافه کرد: بیشترین ارتباط مردمی را دو ارگان نیروی انتظامی و شهرداری دارند که فعالیت خوب این این دو نهاد می ‌تواند نقش مهمی در رضایتمندی مردم داشته باشد.
رئیس شورای شهر همدان همچنین به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و یادآور شد: نیروی انتظامی در انتخابات نقش مهمی را ایفا می کند و هم از لحاظ امنیت صندوق‌ها و هم ایجاد امنیت روحی برای مردم باعث افزایش مشارکت مردمی می‌شود.
فرمانده نیروی انتظامی استان همدان: ارتقای انضباط اجتماعی در گرو تعامل پلیس و مدیریت شهری است
فرمانده نیروی انتظامی استان همدان ضمن تشکر از تعامل خوب شورای شهر و شهرداری همدان با پلیس گفت: فعالیت‌های شهرداری بسیار گسترده است و اقداماتی که در خدمت رسانی به مردم انجام می‌دهد قابل تقدیر است.
سردار سلمان امیری با بیان اینکه نتیجه انسجام و همدلی ایجاد امنیت در کشور است یادآور شد: وظیفه نیروی انتظامی ایجاد امنیت و آرامش خاطر برای شهروندان و وظیفه شورای شهر و شهرداری ایجاد آرامش شهروندان و مدیریت بر نظم شهری است و خدمات این دو نهاد، موجب تحقق انضباط اجتماعی مطلوب در جامعه می شود.

سردار امیری اضافه کرد: در این راستا تعامل و همکاری مجموعه شورا و شهرداری با نیروی انتظامی قطعاً رفاه، امنیت و انضباط اجتماعی را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.
وی با اشاره به اینکه بی توجهی به حقوق دیگران منجر به جرم می‌شود، اضافه کرد: جرم یک پدیده اجتماعی است که باید با نگاه فرهنگی در راستای اصلاح آن قدم برداریم.
وی با بیان اینکه پیشگیری مهمترین مقوله در جلوگیری از بروز جرم است گفت : آموزش‌های شهروندی در آگاهی بخشی و کاهش جرایم بسیار موثر است و شهرداری همدان با آموزش‌های شهروندی برای پیشگیری از جرایم اقدامات خوبی انجام داده است که جای تقدیر دارد.
فرمانده نیروی انتظامی استان همدان شهرداری را خط مقدم حوزه ترافیک دانست و یادآور شد: چنانچه آموزش‌های فرهنگ ترافیکی به درستی انجام شود شاهد کاهش جرایم خواهیم بود.
سردار امیری با اشاره به اینکه بیشترین تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۰ پلیس راهور برای گزارش موضوعات سد معبر، پارک دوبل و رانندگی‌های خطرناک است، اضافه کرد: با توجه به اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان از حساب مردم از طریق کلاهبرداری‌های اینترنتی برداشته می‌شود، پلیس فتا در این زمینه ورود جدی داشته و به صورت شبانه روزی در خصوص مسدود کردن حساب‌های کلاهبرداران اقدام می‌کند.
فرمانده نیروی انتظامی استان همدان همچنین به ساخت و سازهای غیر مجاز اشاره کرد و یادآور شد: انتظار می‌رود مدیریت شهری در زمینه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز ورود جدی‎تر کند و در این زمینه ما آمادگی همکاری را داریم و معتقدیم برخورد با متخلفین باید با قاطعیت باشد.
سردار امیری به نقش نیروی انتظامی در برگزاری انتخابات نیز اشاره کرد و یادآور شد: پلیس از نهادهایی است که در انتخابات به دور از نگاه جناحی نقش موثری را در حضور حداکثری دارد و الگوی برای مردم شده است.
وی اضافه کرد: پلیس در پیشگیری‌های آسیب‌های اجتماعی در خط مقدم بوده و حضور جدی دارد بر این اساس نیاز است مدیریت شهری پلیس را در اقدامات فرهنگی و اجتماعی کمک کند، چرا که این دو نهاد در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مسائل ترافیکی و غیره نیاز به همکاری و مشارکت دوسویه و مستمر دارند.
وی در پایان گفت: اعلام آمادگی همکاری هرچه بیشتر با شهرداری در زمینه‌های مختلف مخصوصا حوزه ترافیک را داریم و با این همدلی، هماهنگی و همسویی است که می‌توانیم بخشی از خواسته‌های شهروندان را برطرف کنیم و اگر این همدلی و هماهنگی وجود نداشته باشد قطعا آسیب های اجتماعی آن به مردم باز خواهد گشت و زمینه نارضایتی مردم را به همراه خواهد داشت.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری