آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

خدمات یکپارچه و الکترونیکی شهرداری همدان

مدیر عامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان، گفت: مرحله نخست ارائه خدمات الکترونیکی شهرداری همدان به شهروندان با سامانه یکپارچه آغاز شده است.

همدان نگار جواد مختاری، افزود:این فرایند شامل راه اندازی سامانه ای متمرکز برای شهرسازی، نوسازی و درآمد است که با تشکیل کارگروه های تخصصی و کارشناسی حوزه های معماری و شهرسازی، مناطق چهارگانه، اداره درآمد پیگیری شده است.
وی ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی برای خرید، نصب، بومی سازی، آموزش و راه اندازی زیرسامانه های (شهرسازی، نوسازی، درآمد و اصناف، کمیسیون ماده صد)، سامانه خدمات الکترونیکی شهروندان و خودکار سازی ضوابط و درآمدها پیگیری شد.
مدیر عامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان درباره نحوه پیشرفت مالی، زمانی و فیزیکی سامانه یکپارچه شهرداری الکترونیک همدان توضیح داد: شرکت طرف قرارداد با آغاز قرارداد یعنی اواسط اسفند سال قبل، به ترتیب به لحاظ مالی، زمان اجرای طرح و پیشرفت فیزیکی کار ۵۰، ۴۰و فیزیکی ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.
وی جامعه هدف طرح را شهروندان مراجعه کننده به مدیریت شهری و سایر اداره ها نام برد و افزود: بیش از ۷۰ جلسه رسمی و غیررسمی بین مجموعه کارشناسی حوزه شهرسازی، درآمد،فنی، جی آی اس و مناطق چهارگانه و نماینده شرکت طرف قرارداد برای پیاده سازی این سامانه برگزار شد.
جواد مختاری گفت: از مزایای این طرح خودکار سازی فرآیندها، ساده‌سازی ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی و افزون بر آن کاهش فرایند اداری و ایجاد شفافیت و ارائه بر خط خدمات سریع به شهروندان است.

این مقام حوزه فناوری اطلاعات مدیریت شهری با اشاره به حجم بالای مراجعات ارباب رجوع به مناطق چهارگانه شهرداری همدان گفت: راه اندازی سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک در مناطق بسیار ضروری است تا شاهد کاهش مراجع مکرر شهروندان و ارائه خدمات بهتر به شهر و‌ شهروندان باشیم.
وی از هدف های مهم این طرح را ارائه خدمات شبانه روزی به شهروندان بیان کرد و گفت: امکان ثبت درخواست، پاسخ الکترونیکی، بایگانی الکترونیک، خودکار سازی فرایندها، پیشگیری از جعل نامه نگاری ها، امکان نظارت دقیق، حذف کاغذ، دورکاری نیرو ها، الکترونیکی شدن پیگیری استعلام دفترخانه ها، اداره ها و بانک ها است که دلیل سردرگمی شهروندان است و ایجاد و افزایش رضایتمندی جامعه را موجب خواهد شد.
مدیر عامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان یکی از بهره برداران پروژه یکپارچه سازی را اداره مدیریت درآمدهای عمومی شهرداری و ماده صد دانست و اظهار داشت: خودکارسازی محاسبه ها عوارض درآمدی، گزارش های سامانه ای و تسهیل در امر تصمیم‌سازی های مدیریتی از مزایای این طرح است.
جواد مختاری یادآور شد: جلسه های کارشناسی و تخصصی برنامه ریزی های برای نحوه بارگذاری ضوابط شهرسازی، لایه های جی آی اس، مصوبه های کمیسیون ماده ۵، طرح‌های جدا سازی، همه فرمول های محاسباتی پروانه ساختمان، نوسازی، اصناف، کسب و پیشه، ساده سازی فرمول های محاسباتی، پالایش داده ها و تشکیل بانک اطلاعاتی دقیق سامانه یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد برگزار شد.
وی ویژگی مهم سیستم یکپارچه سازی شهرداری الکترونیک را ایجاد تغییر در نحوه ارایه خدمات دانست و افزود: در این سامانه امکان رسیدگی به پرونده ها توسط کارشناسان و مالکان به صورت همزمان، تغییر در مدیریت گردش کار، ذخیره و نگهداری و مدیریت بانک‌ داده ها، ایجاد کارتابل مستقل در تمام حوزه های مدیریت شهری و سطوح مختلف دسترسی در سطح کاربران، کارشناسان و سیاستگذاران وجود دارد.

مدیر عامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان از چشم اندازهای مهم این طرح را سامانه یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد و شهروند سپاری عنوان کرد و گفت: شهروندان بدون ایجاد ارتباط و حضور نیرو های شهرداری در کوتاه‌ترین زمان و بدون محدودیت می توانند با بهره مندی از فضای مبتنی شبکه رایانه، تلفن همراه و لپ تاپ همه خدمات (ثبت درخواست پروانه ساختمانی، پایان کار و انواع استعلام های دفترخانه و بانک‌ها و غیره) اطلاعات را از شهرداری همدان دریافت کنند.
جواد مختاری برخی مشکلات فرایند پیاده سازی این سامانه ها را نبود خروجی مناسب فرمول های محاسباتی، صنفی و درآمدی، ارتباط بین کد نوسازی و لایه های نقشه و ناقص ماندن فرآوری اطلاعات نقشه بیان و اظهار امیدواری کرد با تلاش های کارشناسی برطرف شود.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری