آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

نوروز و سفری ایمن

همدان‌نگار- حمید‌نصرتی‌قانعی- خبرنگار: امسال با توجه به هم‌زمانی روزهای نخستین بهار با بهار قرآن (ماه مبارک رمضان) و پشت سر گذارندن دوران سخت همه‌گیری کرونا مسافرت‌ نوروزی هم‌وطنان زود‌تر آغاز شد، پس بر این اساس از روز‌های قبل ستاد نوروزی و خدمات آن در همدان فعالیت خود را آغاز کرد. تامین سفر ایمن از نکات بسیار مهم برای مردم و مسئولان در این روز‌ها است که توجه خاصی به آن دارند؛ ارتقای زیرساخت‌های اسکان و آمادگی‌های پیش‌بینی شده همراه با هشدار‌های فرهنگی نوروز و سفری ایمن است.

مسئولان اعلام می‌کنند بخش عمده‌ای از وقایع منجر به فوت و زخمی شدن رانندگان و مسافران در مسافت ۳۰ کیلو‌متری شهر‌ها است، در استان همدان برای پیشگیری از این رخداد ناخوشایند، نهاد‌های مسئول طرحی را اجرایی کردند که بر مبنای آن امکان کاهش سرعت رانندگان و تجدید قوای رانندگان و مسافران فراهم شود و با خیال آسوده به سفر نوروزی ادامه دهند.
هلال احمر همدان طرح ملی امداد و نجات نوروزی با شعار تا بی نهایت همراهتان هستیم را از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین سال جدید ادامه خواهد داد تا بر مبنای آن ۱۵۰ نفر نیروی امداد‌گر و عملیاتی در ۱۹ پایگاه ثابت و سیار با حمایت ۷۰دستگاه خودرو و تیم واکنش سریع و آنست به مسافران نوروزی خدمات ارائه دهند.

راهداری استان همدان ایمن‌سازی و آشکارسازی نقاط پرتصادف را با نصب تابلو‌های فسفری، نیوجرسی، خط‌کشی، شانه‌سازی، اجرای شیار لرزاننده و نصب روشنایی مقطعی انجام داده و با بهره‌مندی از توان و ظرفیت ۳۵۰ نفر نیروی راهداری و ۳۲۰ دستگاه خودرو، ۵۰ گروه کاری سیار گشت و کنترل جاده‌ای، ۳۵ پایگاه جاده‌ای، ۴۲ مجتمع خدماتی رفاهی و استقرار ۲ پایگاه همراهان سفر ایمن در تعطیلات نوروزی و قبل از آن خدمت‌رسانی نوروزی برای تامین جاده‌هایی ایمن دارد.
فرمانده انتظامی استان نیز از حضور ۷۳ گروه کاری پلیس‌راه، ۳۰ دستگاه موتور، ۱۳۵ پاس پیاده راهنمایی و رانندگی و ۲۲۰ نفر در معابر شهری و همراهی و خدمات‌دهی در طرح نوروزی سخن گفته است. تا مسیر ایمن و بی‌خطر را برای مسافران فراهم کنند.
پلیس راهور همدان نیز با هدف کاهش ترافیک و روان‌سازی تردد مسافران نوروزی ممنوعیت عبور کامیون و میکسرها در معابر شهری همدان را هفته جاری در دستور کار دارد و این ممنوعیت را به ذینفعان اطلاع داده است. که نادیده گرفتن آن جرایم قانونی رانندگی را در پی دارد. رئیس پلیس راه همدان نیز از ایمن‌سازی مسیر‌های حادثه‌خیز محور‌های ارتباطی استان( ۳۰ نقطه حادثه خیز و پر تصادف ) با سایر استان تا قبل از آغاز سفر‌ها خبر داد که از جمله این آمادگی و رفع خطر‌ها آشکار‌سازی نقاط حادثه‌خیز با شبکه‌های زرد‌رنگ ترافیکی برای پیشگیری از رخداد تصادف منجر به جرح یا فوت در آغاز تاریکی و شب است. بازدید از مراکز معاینه فنی و مجتمع‌های خدمات رفاهی، پایانه‌های مسافر‌بری و کنترل وضعیت فنی خودرو‌ها و تجهیزات وسایل نقلیه و مانند این بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی همدان طرح بسیج سلامت نوروزی را با ۲۰۰ کارشناس بهداشت محیط و حرفه‌ای و ۱۰ گروه کاری نظارتی و ۱۳ گروه کاری بازرسی تا ۱۵فروردین سال ۱۴۰۲ اجرا خواهد کرد؛ سامانه ۱۹۰ این مجموعه خدماتی و بهداشتی نیز آماده دریافت شکایت‌های مردم و رسیدگی است.
شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان برای رفاه مسافران نوروزی، ۱۲۸ جایگاه سوخت را پیش‌بینی کرده است.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری