آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

استاندارد نبودن سرانه فضای سبز همدان

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: سرانه فضای سبز شهر همدان در حد استاندارد نیست و شهرداری نباید برای اجرای برخی طرح‌هایش از فضای سبز استفاده‌کند.
همدان‌نگار، علی‌اکبر نظری، افزود: برخی از طرح‌های عمرانی در حریم فضای سبز ایجاد و در مطالعه طرح به این نکته توجه نشده است که باید برای اجرای طرح‌‌ها همه جوانب به خصوص فضای سبز توجه شود.

وی ادامه داد: باید در اجرای طرح‌های شهری به اسناد بالا دستی مانند طرح تفصیلی شهر توجه شود اما در اجرای برخی طرح‌‌ها این موضوع مهم شهری توجه نشده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان افزود: مدیران فنی شهرداری مکلفند به هماهنگی با سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری برای اجرای طرح‌ها هستند.
نظری افزود: ایجاد فضای سبز یکی از این خدمات مهم و با اولویت شهرداری است و نباید از این فضاها برای تغییر کاربری، اجرا و ایجاد بناها استفاده کند؛ طبق قانون شهرداری اجازه ندارد فضاهای سبز را اجاره دهد و در بوستان‌‌ها جایگاهی و مکانی برای اداره یا نهادی ایجاد کند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان، یادآور شد: توجه به دیدگاه مردم در انجام امور شهری ضرورت دارد؛ این امر پیشبرد امور را افزایش داده و آسیب‌زایی آن را کاهش خواهد داد.
وی گفت: بر اساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز، پیشگیری از قطع درختان و هر نقطه‌ای که در محدوده و حریم شهر باغ است از وظایف شهرداری‌ها بوده و با رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری