آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

وصول بخشی از مطالبات شرکت گاز استان همدان

مدیر‌عامل شرکت گاز استان همدان، گفت: امسال تا پایان مهر‌ماه شرکت گاز استان ۲۱۱ میلیارد‌تومان از مطالبات مانده را به خزانه واریز کرده است.
همدان نگار؛ عبدالله فیاض یکی از دلایل وصول نشدن مانده مطالبات شرکت گاز استان همدان را همه‌گیری بیماری کرونا در کشور عنوان کرد و افزود: سهم بدهکاران این حوزه خانگی و صنایع برابر است.
وی ادامه داد: نیرو‌گاه شهید مفتح از مشترکان گاز استان همدان؛ سال قبل بیش از ۵۱۱ میلیون و ۹۹ هزار متر‌مکعب گاز طبیعی مصرف داشت و امسال تاکنون حدود ۸۹۲ میلیون‌ متر‌مکعب گاز طبیعی برای تولید برق و غیره مصرف کرده است، نسبت به سال قبل این مقدار مصرف ۷۵ درصد افزایش دارد.
مدیر‌عامل شرکت گاز استان همدان درباره مطالبات سی ان جی‌ها نیز تاکید کرد: مطالبات این بخش خدماتی در استان زیاد نیست چرا که هزینه گاز تحویلی به این واحد‌ها با صورت حساب هفتگی وصول و تسویه می‌شود. همچنین تاکید بر بهره مندی تخصص و توان پیمانکاران بومی استان در اجرای طرح‌های توسعه‌ای داریم به شرط آن‌که این پیمانکاران دارای رتبه مورد تایید سازمان‌های زیر‌بط باشند.

فیاض اظهار کرد: همه مشترکان بر اساس توافق بین شرکت بیمه طرف قرار‌داد در مقابل حوادث بیمه هستند. سال قبل نیز ۱۳ نفر فوتی ناشی از حادثه گاز طبیعی در استان داشتیم که به ۵۰ مشترک بیش از ۳۰۰ میلیو‌ن تومان خسارت پرداخت شد. امسال نیز تاکنون ۸ نفر فوتی در این حوزه داشته‌ایم که به ۱۷ مشترک خسارتی در حدود ۳۴۵ میلیو‌ن تومان پرداخت شده است.
وی گفت: هنوز جرایم ناشی از بد مصرفی برای مشترکان توسط وزرات نفت به شرکت گاز ابلاغ نشده است؛ طبق فرایند مصوب هیات دولت این جرایم برای مشترکان بد مصرف وصول خواهد شد و مصرف‌کنندگان بهینه گاز طبیعی نیز از مزایای تشویقی بهره‌مند خواهند شد. اکنون استان همدان بیش از ۶۴۲ هزار مشترک گاز طبیعی در بخش‌های مختلف دارد که از این تعداد حدود ۳۵۲ هزار مشترک بد مصرف گاز طبیعی هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با یاد‌آوری این‌‌که در کشور یک شرکت، تولید کننده بخاری هرماتیک وجود دارد، افزود: این شرکت نیز در استان همدان مستقر است و تلاش کرده‌ایم در حوزه مدیریت مصرف بهینه گاز طبیعی تخفیف‌های لازم را در قالب یارانه‌ها برای خرید بخاری هرماتیک از این شرکت دریافت کنیم؛ امسال این یارانه حدود ۱٫۵ میلیون‌تومان برای خرید هر بخاری است. بخاری‌های هرماتیک نقش موثری در بهینه مصرف شدن انرژی گاز طبیعی دارند.
این مسئول در شرکت گاز استان همدان درباره موضوع برخورد قانونی با مشترکان بد مصرف نیز گفت: بر اساس قانون پایش مضرف گاز طبیعی دستگا‌ه‌های اداری و غیره از ابتدای ماه جاری آغاز خواهد شد که در این حوزه مشخص می‌شود کدام دستگاه‌ها مصرف بیش از اندازه گاز طبیعی دارند همچنین قوانین تاکید دارد که دستگاه‌هاباید یک ساعت قبل از آغاز ساعت کار اداری سامانه‌های گرمایشی خود را روشن و یک ساعت قبل از آن نیز این سامانه‌ها را خاموش کنند. هر دستگاهی که رعایت نکند گازش قطع خواهد شد.
همدان‌نگار//:

پرداخت آنلاین قبض های گاز از سامانه الکترونیکی شرکت گاز استان همدان
https://nigc-hm.artadata.ir/index.php/site/loginmoshtarak

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری