آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

نقش مردم درمدیریت اوج مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: حدود ۹ هزار کشاورز استان طبق قراردادی برای مدیریت مصرف برق در زمان اوج با شرکت توزیع برق استان همدان همکاری خواهد کرد.

همدان‌نگار، علی سهرابی بیدار در همایش ائمه جمعه استان، افزود: استان همدان۱۳ هزار و ۶۱۶ مشترک بخش کشاورزی با مصرف ۴۳٫۴ درصد برق تحویلی از شبکه را دارد که ۱٫۷ درصد مشترکان برق استان را شامل می‌شوند.
وی ادامه داد: سال‌های گذشته ناترازی‌ تولید و توزیع برق داشتیم و دو سال قبل در بخش‌های مختلف خاموشی در سطح کشور و به پیرو آن در استان ایجاد شد؛ سال قبل با برنامه‌های اجرایی وزارت نیرو، اوج مصرف برق مدیریت شد که یکی از این راهکار‌ها ایجاد انگیزه برای همکاری بخش‌های مختلف در مدیریت مصرف به هنگام اوج مصرف برق بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: شرکت در استان با ۱۹ هزار و ۴۵۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۱۸ هزار و ۳۵۳ دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت منصوبه ۲ هزار و ۴۳۲ مگاولت آمپر خدمات خود را به مشترکان ارائه می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با یاد‌آوری این‌که با افزایش دما در کشور روز‌های اخیر شاهد افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق هستیم اظهار کرد: رکورد میزان مصرف برق کشور به ۵۵ هزار مگاوات رسید.

سهرابی از اجرای ۱۴۰ برنامه برای مدیریت اوج مصرف برق تابستان توسط وزارت نیرو خبر داد و افزود: پس انتظار داریم امسال با اجرای این برنامه‌ها و همکاری روز‌افزون ائمه جمعه برای افزایش مشارکت مردم در اجرای این برنامه‌ها اوج مصرف برق تابستان را بدون مشکل به مانند سال قبل پشت سر بگذاریم.

وی تاکید کرد: همکاری مردم در سال قبل برای مدیریت اوج مصرف برق موجب شد تا قبض برق ۸ میلیون مشترک بخش خانگی رایگان شود که بر این در استان همدان ۳۳۷ هزار مشترک خانگی معادل ۵۲ درصد مشترکان استان به میزان ۱۴ میلیارد تومان مشمول پاداش صرفه‌جویی دریافت کردند.
وی با یاد‌آوری این که امسال نیز این روند تشویقی برای مدیریت اوج مصرف برق فصل گرما اجرا خواهد شد ادامه داد: الگوی مصرف، ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه ‌برای مناطق عادی مانند همدان در نظر گرفته شد که اگر به میزان ۱۰۰ کیلووات ساعت کمتر مصرف شود تا ۱۵۰ هزار تومان پاداش و اگر مصرف مشترک تا ۱٫۵ برابر کمتر از الگوی مصرف یعنی ۴۵۰ کیلووات ساعت شود به ازای هر کیلووات ساعت ۱۰۰۰ تومان پاداش دریافت خواهد کرد.
سهرابی بیدار در توضیح این فرایند گفت: اگر مصرف مشترکی ۲٫۵ برابر کمتر از الگوی مصرف، یعنی ۷۵۰ کیلووات ساعت در ماه شود با کاهش آن به ازای هر کیلووات ساعت معادل ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کند.
همدان نگار://
کلیک کن:
https://www.edch.ir/

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری