آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

بهره‌برداری از ۲۵۰۰ میلیارد‌ریال طرح شهری در منطقه چهار

مدیر شهرداری منطقه چهار همدان گفت: امسال و همزمان با برگزاری جشن‌های باشکوه دهه پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری از  ۲۵ طرح عمران شهری با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریال موفق شدیم.

همدان‌نگار، علی طهماسبیان، افزود: در این مراسم که در یادمان فرهنگی عین القضات همدانی با حضور مقام‌های نظامی و انتظامی و فرهنگی و مدیریت شهری همدان برگزار شد مرحله سوم بوستان فدک شامل  اجرای فضای سبز، دیوارکشی و پوشش رودخانـــه محدوده، پیاده‌روسازی، اجرای مسیر دوچرخه سواری، نصب وسـایل بازی کودکان و آلاچیق و مبلمان شهری و تامیـن روشنایی بوستان بـــا ۱۲ هزار مترمربـع در چارباغ آیت‌الله نجفی همدان از جمله طرح های بهره برداری شده بود که سال قبل اجرای آن آغاز و امسال آماده بهر‌ه برداری شد.

این مقام ارشد مسئول در منطقه چهار شهرداری همدان با اشاره به اصلاح و بازسازی جدول‌های هر دو خط عبوری چارباغ آیت‌الله نجفی به طول ۱۷۰۰ متر، ادامه داد: امسال در این محدوده کندرویی نیز با خاکبرداری، دیوارکشی و پوشش رودخانه، زیرسازی و آسفالت‌ریزی‌ریزی مسیر، جدول‌گذاری و فضـــای ســـبز اجرا شده است.

وی درباره خانه بازی شن و ماسه کودکان چارباغ آیت‌الله نجفی گفت: طرح با سامانه گرمایش کف به مساحت ۲۰۰ مترمربع با بهر‌ه‌مندی از سکوهای نشیمن، تامین روشنایی بوستان، خانه شن و ماسه، حوض توپ ، سالن انتظار بــرای والدین اجرا شده است.

مدیر شهرداری منطقه چهار همدان از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده این دهه را مرحله دوم  بوستان شهید باهنر کوی فرهنگیان همدان یاد‌آور و ادامه داد: مساحت طرح یک هکتار و امکاناتی مانند فضای سبز، روشنایی، آلاچیق، پیاده‌روسازی، وسـایل بـازی کودکان و مبلمان شـهری دارد.

طهماسبیان در  سخنان خود به روند اجرای کند‌رو چارباغ ارتش همدان اشاره کرد و افزود: این طرح با مشخصات ۱۷۰ متر طول و عرض ۱۲ متر عرض، تملک مسیر، و جدول‌گذاری، زیرسازی، آسفالت‌ریزی ریزی و فضای سبز اجرا شد.

مدیر شهرداری منطقه چهار همدان با اشاره به نصب آسانسور برای گذر‌گاه عابرپیاده چارباغ ارتش، افزود: نصب دو دستگاه آسانسور بـرای پل عابر پیاده روبـروی بیمارستان ارتش اجرا شد؛ اصلاح جدول‌ها رفیوژ وسط چارباغ ارتش اشاره کرد و گفت: بازسازی چمن مصنوعی و زمین بوستان شهید باهنر کوی فرهنگیان به مساحت ۶۱۲ مترمربع انجام شد.

طهماسبیان از تملک و ساخت کندرو چارباغ سردار شهید حاج حسین همدانی خبر داد و گفت: این طرح نیز مشخصاتی به مانند ۶۰۰ متر طول و ۹ متر عرض، تملک مســیر، خاکبرداری، جدولگذاری، زیرسازی، آسفالت‌ریزی‌ریزی و اجرای فضای سبز دارد که بازه زمانی اجرای طرح سال قبل و  تاکنون بود.

مدیر شهرداری منطقه چهار همدان درباره ایجاد‌ مسیر‌ها و معابر دسترسی جدید برای کاهش بار ترافیکی و روان‌سازی عبور  و مرور شهروندان گفت: چارباغ مقاومت کوی اسلامشهر یکی از طرح‌های مورد اشاره در‌این باره است که اجرای آن از سال قبل با ۵۰۰ متـر طول و ۱۸ مترعرض و در زیرسازی و آسفالت‌ریزی، جدوگذاری، دیوارکشی و پوشش رودخانه، اصلاح هندسی و ساخت معبر جدید اجرا آغاز و امسال به پایان رسید.

وی با اشاره به تملک سه پلاک به منظور بازگشایی معابر کوی امام خمینی(ره) که از سال گذشته آغاز شده بود گفت: این اقدام در خیابان مدنی اجرایی شد.

مدیر شهرداری منطقه چهار همدان با اشاره به تملک ۶ پلاک برای بازگشایی معابر کوی اسلامشهر گفت: امسال تملک ۶ پلاک برای بازگشایی معبر کوی ولیعصر(عج) را نیز را داشتیم که با هدف بازگشایی، زیرسازی و آسفالت‌ریزی معابر انجام شد.

طهماسبیان دراین‌باره افزود:گذر‌گاه باستان(دباغخانه خیابان اکباتان) از دیگر موارد با ۱۴۰ متر طول و۹ متر عرض  است که اجرای طرح از سال قبل با فراهم شدن مقدمات آغاز و طرح با  خاکبرداری، جدول‌گذاری مسیر، جابه‌جایی تاسیسات شـــهری، زیرسازی و آسفالت‌ریزی‌ریزی، اجرای پیاده‌رو، کول‌گذاری پل‌ها و ساخت فضای سـبز امسال به پایان رسید، ادامه این طرح تعریض مسیر با به ۲۲۵ طول و۶ متر عرض با تخریب و جمع‌آوری بنای قدیمی، جدولگذاری، خاکبرداری، زیرسازی و آسفالت‌ریزی‌ریزی اجرا شد.

مدیر شهرداری منطقه چهار همدان گفت: امسال از دیگر طرح های قابل بهره‌برداری دهه پیروزی انقلاب توسط شهرداری منطقه تملک و اجرای چارباغ ۳۵ متری کوی فرهنگیان با خاکبرداری و جدول‌گذاری، زیرســـازی و آسفالت‌ریزی، ساخت میدان و اجرای مسیر هدایت روان‌آب‌های سطحی به طول ۴۷۰ و عرض ۳۰ متر است.

وی از تملک و ساخت و تجهیز بوستان کوثر مجاور حوزه علمیه خواهران سخن گفت و افزود: اجرای ۱۲ هزار متر مربع فضای سبز، دیوارکشی و پوشش رودخانه، پیاده‌روسازی، تامین روشـنایی بوستان و نصب مبلمان شهری از مشخصات طرح است.

مدیر شهرداری منطقه چهار همدان گفت: امسال پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری در معابر سلحشور، جانبازان، عرفان، حافظ، استقلال، دانش‌آموز، آزادی، کوی فرهنگیان، برقعی ،کوی کوثر، خیابان ثمـری شـاد و ۱۸ متری آزادگان در کوی الوند، چارباغ ارتش، میدان باباطاهر و کوی علی‌آباد اجرا شد.

وی از دیگر طرح های عمرانی اجرا شده در منطقه را پوشش رودخانه کوی کوثر خیابان شهید پیری، اجرای دال بتونی کوی کوثر پیش تنیـده به طول ۳۵۰ متر، اصلاح و بازسازی و دیوارکشی رودخانه‌های‌ کوی کوثر، کوی امام خمینی(ره) و منوچهری، دیوارکشی رودخانه‌ها، بندکشی و بتن‌ریزی مسلح کف رودخانه‌ها به طـول ۶۵۰ متر نام برد.

طهماسبیان ادامه داد: امسال یکی از نیاز‌های عمومی شهروندان و گردشگران را به بهره‌مندی از سرویس بهداشتی عمومی شهری با ساخت ۱۸ چشمه زنانه و مردانه مجزا در مجاورت میدان سپاه پاسخ دادیم و در این کنار این فضا امکاناتی به مانند نماز‌خانه، اتاق نگهبانی و اتاق مادر و کودک به مساحت ۲۰۰ اجرا شد.

مدیر شهرداری منطقه چهار همدان از بهسازی و نوسازی فضای شهری بوستان محله قدیمی همدان( قلعه‌سبزی) خبر داد وگفت: طرح در فضایی به وسعت ۵ هزار متر‌مربع با پیاده‌روسازی، اصلاح جدول‌ها، اجرای مبلمان شهری و نصب آلاچیق اجرا شد.

همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری