آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیارد‌ریالی شهرداری همدان

شهردار منطقه ۴ همدان از شروع ساخت مرکز راهنمای گردشگری و واحد‌های اداری و مسکونی به ارزش سرمایه‌گذاری ۸۵۰ میلیارد‌ریال با همکاری بخش‌خصوصی در این منطقه شهری همدان خبر داد.

 همدان‌نگار، علی طهماسبیان درباره این سرمایه‌گذاری‌ها که با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی خواهد شد، گفت: فضای پیش‌بینی شده برای ساخت مرکز راهنمای گردشگری زمین ۲۵۰ متر‌مربعی است که  بخش خصوصی برای تملک و راه‌اندازی آن همکاری خواهد کرد و شهرداری ساخت این فضا را برای معرفی هرچه بیشتر ویژگی‌های گردشگری شهر در دستور کار قرار داده است.

وی با یاد‌آوری این‌که ساخت این فضا‌ها با توصیه و تاکید شورای‌شهر، کمیسیون گردشگری و حمایت شهرداری و همکاری بخش خصوصی اجرا خواهد شد، ادامه‌داد: امروز این فضا در ورودی شهر همدان از مسیر تهران به همدان در ابتدای کوی فرهنگیان با حضور مسئولان شهری( شورا و شهرداری) کلنگ‌زنی و برای ساخت و ایجاد فضای پیرامونی آن حدود ۵۰ میلیارد‌ریال هزینه تملک در نظر گرفتیم.

‌ شهردار منطقه ۴  همدان یکی از روش‌های ایجاد ارزش افزوده املاک شهرداری و جذب مشارکت بخش‌خصوصی برای همکاری در ساخت‌طرح‌های عمرانی و فرهنگی در شهر نام برد و ادامه داد: طرح دیگر ساخت ساختمان تجاری و مسکونی با پیش‌بینی هزینه ساخت۸۰۰ میلیارد‌ریال در ۸ سقف است که عامل مهم برای جذب مشارکت بخش‌خصوصی در سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد ارزش افزوده املاک شهرداری است.

طهماسبیان تاکید کرد: در مسیر ورودی شهر همدان از جاده کرمانشاه نیز یک واحد راهنمای گردشگری توسط شهرداری منطقه ساخته و آماده استفاده از بخش خصوصی است.

رئیس کمیسیون مالی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در این مراسم با اشاره بر اهمیت و جایگاه شهر گردشگری همدان و قطب گردشگری بودن شهر گفت: همدان به لحاظ موقعیت جغرافیای همه ویژگی‌های شهر گردشگر‌پذیر دارد و فقط باید زمینه حضور بیش از پیش گردشگر با فراهم کردن زیر‌ساخت مهیا کرد.

حمید بادامی‌نجات افزود: شهرداری ۱۵۰۰ میلیارد‌ریال برای تملک خانه‌های واجد ارزش پیش‌بینی کرده است و همچنین انتظار  داریم شهرداری منطقه ۳ شهرداری به مانند شهرداری منطقه ۴ فضای راهنمایی گردشگری در ورودی شهر از مسیر ملایر بسازد.

رئیس شورای شهر همدان گفت: شهرداری نباید دارایی‌های خود را خام‌فروشی کند بلکه باید بتواند برای این دارایی‌ها ارزش‌افزوده ایجاد کرده تا بتواند در راستای توسعه همدان کمک کند.

محمود مسگریان در این مراسم با یاد‌آوری سیاست‌گذاری‌های کلان شورای شهر برای شهرداری در حوزه گردشگری، گفت: شورای شهر برای افزایش ظرفیت‌های، پذیرش گردشگر در شهر با پیشنهاد و همکاری شهرداری هر سال بودجه مناسب در نظر گرفته است.

وی ادامه‌داد: ضرورت انکار‌پذیر مدیریت شهری ایجاد در‌آمد پایدار و برنامه‌ریزی برای افزایش ارزش افزوده املاک است تا دارایی‌های مردم شهر که در اختیار مدیریت شهری است فروخته نشده و به سرمایه‌پایداری برای آینده شهر تبدیل شود.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: شهرداری نباید خام فروشی در املاک داشته باشد و باید برای مدیریت املاک و سرمایه‌هایش بیش از گذشته در حوزه سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی کند.

مسگریان تبلور ارائه خدمات در مدیریت شهری توجه به وحدت و پرهیز از  اختلاف، بیان کرد و افزود: این رویه حسنه موجب نمود بیشتر خدمات شهرداری است، نمونه و موید آن اجرای طرح الماس غرب توسط مدیریت شهری همدان است که با حمایت و پیشتیبانی مسئولان مرتبط اجرا شد.

وی دیگر چالش پیش‌روی مدیریت شهری همدان تملک نشدن برخی املاک بلاتکلیف مردم در شهر نام برد و تاکید کرد: برای عملیاتی شدن و تحقق تملک این فضا‌ها، شهرداری باید موضوع سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده و درآمد پایدار املاک برای شهر را پیش از پیش و هدفمند اجرا کند. همدان به عنوان کلانشهر در کنار شهر دیگر زاهدان در آخرین ردیف از این حوزه قرار دارند.

شهردار همدان نیز در این مراسم گفت: برای نگهداری و مدیریت شهر بدون توجه به هزینه‌های عمرانی، ماهیانه شهر نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد ریال هزینه است، یعنی۴۰ درصد هزینه‌های شهرداری مرتبط با هزینه‌های جاری و بقیه عمرانی است.

سید‌مسعود حسینی افزود: مهم‌ترین موضوعی که باید برای مسئولان اهمیت ویژه و خاص داشته باشد توجه روز‌افزون به  سرمایه‌پذیر شدن ذهن مسئولان است این موضوع باید ملکه ذهن مسئولان شود تا به عنوان زیر‌ساخت اصلی برای جذب سرمایه‌گذار فعالیت‌ها آغاز و فرایند‌ها پیگیری شود.

وی ادامه داد: رویکردی شهرداری همدان پیگیری و ایجاد زیرساخت مالی مناسب برای سال‌های آینده است تا این زیرساخت‌های  مالی شهرداری بیشتر ساماندهی و شهر از خام فروشی املاک به ایجاد ارزش افزوده روز‌افزون برسد.

حسینی تاکید کرد: سال آینده حدود ۲۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در دستور کار است بیش از ۳هزار میلیاردریال سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری داریم. شهرداری نهاد قدرتمندی است که با همکاری بخش خصوصی فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری را فراهم خواهد کرد.

همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری