آخرین بروزرسانی سایت : ۲۶ / اردیبهشت / ۰۳ | ۸:۴۹ بعد از ظهر

همدان میزبان پاتوق کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: کتاب و کتابخوانی بی‌تردید یکی از عوامل موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه است.

همدان‌نگار، مسعود ویژه در مراسم آغاز‌بکار فروشگاه پاتوق کتاب در همدان، افزود: آغاز به‌کار این مرکز فرهنگی در همدان یکی اتفاق‌های خوشایند و مناسب برای اهالی فرهنگ و ادب همدان است؛ و هر اندازه سرانه مطالعه در جامعه افزایش یابد به آن نسبت آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد.

وی با یاد‌آوری دغدغه‌های متعدد رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: رفتار و منش عملی رهبر معظم انقلاب در مطالعه و اهمیت دادن به کتاب و فرهنگ کتابخوانی یکی از موضوعات قابل توجه برای الگو‌گیری و پایبندی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: حمایت از نویسندگان یک ضرورت فرهنگی است و قدردان زحمات استادان بزرگی به مانند حمید حسام، خانم ضرابی‌زاده، آقای موسویان و غیره هستیم همچنین باید از نویسندگان نوقلم استان حمایت کرد.

مدیرعامل موسسه پاتوق کتاب گفت: این مجموعه فرهنگی ۱۵ سال سابقه نشر معارف توسط کتاب در کشور دارد اما در جبهه فرهنگی انقلاب به خصوص حوزه مالی با سختی‌ها و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده است.

میثم عطارزاده یکی از ویژگی‌های راه‌اندازی پاتوق‌های کتاب دوری از لوکس‌گرایی در حوزه کتاب و کتابخوانی نام برد و افزود: دغدغه فرهنگی داریم و نگران فرا‌رسیدن روزگاری هستیم که کتاب به کالای لوکس تبدیل شود.

وی با بیان اینکه ناشران دغدغه‌مند دنبال راهی برای کاهش هزینه و در دسترس قرار دادن کتاب در جامعه‌اند ادامه داد: مجتمع‌های بزرگ تجاری، کسب و کارهای خرد نابود کردند که عرضه‌کنندگان خرد کالای فرهنگی کتاب نیز از آن مصون نبوده است. پس تلاش این مجموعه فرهنگی گسترش این چرخه فرهنگی و پیشگیری از نابودی آن با توزیع آثار است.

وی افزود: برای تحقق این هدف یکی از اهداف اصلی تامین شرایط دسترسی آسان کتاب برای مخاطبان است. در این مراسم کتاب روان‌درمانگری معنوی نوشته سید میثم موسویان رونمایی شد.

 همدان‌نگار://

 

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری