آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

بهره‌مندی همه روستا‌های استان همدان از برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان گفت: اکنون با ۸۳۵ هزار مشترک همه روستاهای استان برق دارند.
همدان‌نگار، علی سهرابی بیدار در جلسه آغاز به کار هیأت بهبود و تحول معاونت تحقیقات و منابع انسانی شرکت توانیر با بیان اینکه انرژی تحویلی ما در سال گذشته ۴ هزار و ۲۶۰ میلیون کیلووات ساعت بود، گفت: هدررفت انرژی استان سال قبل، ۹.۵ درصد بود که در سال‌های اخیر روند کاهشی دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: شرکت با ۸۳۵ هزار مشترک، ۱۱ هزار و ۲۶۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۸ هزار و ۶۶۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۱۹ هزار و ۳۰۷ ترانسفورماتور و ۳۰۲ فیدر ۲۰ کیلوولت خدمات‌ دارد.

وی با بیان اینکه اکنون تمام روستاهای استان برق‌دارند، ادامه داد: برای قابلیت اطمینان شبکه از سال ۱۴۰۱ تاکنون اصلاح شبکه ۲۳۷ روستا از قبیل جابجایی ۲ هزار و ۳۰۰ اصله پایه، اصلاح و تقویت یک هزار و ۶۵۲ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلوولت با تعویض ۸۲۶ اصله پایه، احداث ۶۴ کیلومتر شبکه روستایی و تبدیل ۱۷۴ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در مناطق روستایی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه تاکنون ۵۳ درصد شبکه فشار ضعیف استان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است، گفت: در مجموع اعتبار اقدامات انجام شده در قالب عوارض روستایی از سال ۱۴۰۱ تاکنون به میزان ۱۱۴ میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد: اصلاح تابلوهای ۲۰ کیلوولت پست‌های زمینی به تعداد ۶۰ دستگاه و برق رسانی به چاه‌های آب شرب شهر همدان به میزان ۱۸ کیلومتر فشار متوسط طی مدت سه روز از دیگر اقدامات این شرکت است.
سهرابی بیدار با اشاره به استفاده از ظرفیت خط گرم عنوان کرد: اکنون نرخ انرژی توزیع نشده ما به ۰٫۹۱ دقیقه در روز به ازای هر مشترک رسیده است.
وی بازدید از شبکه‌های توزیع و تعمیرات پیشگیرانه انجام شده در شبکه‌های توزیع استان را از دیگر فعالیت‌های اجرایی در حوزه قابلیت اطمینان شبکه برشمرد و اظهار کرد: برگزاری مانورهای رزمایشی از مهمترین اقدامات است که همزمان با اجرای مانورها تعمیرات و اصلاح شبکه نیز صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی و بازدید و تست آماده بکاری مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس و مهم به همت گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این شرکت افزود: برگزاری جلسات و گشت‌های مشترک با نیروی انتظامی نیز از اقدامات مؤثری است که موجب کاهش سرقت‌ها شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای هوشمندسازی تصریح کرد: هوشمندسازی شبکه توزیع استان در ابتدای سال ۱۴۰۱ با نصب ۲۵ کلید آغاز شد و اکنون این میزان به ۱۰۶ کلید رسیده است.
سهرابی بیدار با اشاره به محور افزایش بهره‌وری یادآور شد: در این راستا به همت بازار برق شرکت، سهم ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان همدان نسبت به کل نیروگاه‌های خورشیدی بهره‌برداری شده در کشور، ۱۱ درصد است و اکنون ۸ نیروگاه با توان ۴۸٫۹ مگاوات در حال فعالیت بوده و همدان یکی از استراتژیکی‌ترین و بهترین نقاط برای تولید نیروگاه‌های خورشیدی است.
وی از ارسال ۳۳ عنوان مقاله به کنفرانس سیرد خبر داد و افزود: بیش از ۵۲ تجربه نیز در سامانه «پایگاه تجارب صنعت آب و برق وزارت نیرو» ارسال و بارگزاری شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای ارتباط دوسویه با مشتریان عنوان کرد: در این زمینه نیز یک هزار و ۸۰۰ دستگاه روشنایی برای متقاضیان روستایی نصب و ۳۳ هزار و ۹۹۱ انشعاب به متقاضیان جدید واگذار شده است.
وی پاسخگویی مناسب از طریقنرم افزار «برق من»، افزایش خطوط ای وان به ۹ خط و پاسخگویی همزمان ۲۷۰ مشترک، رفع حریم و شناسائی نقاط حادثه خیز، راه‌اندازی ۱۶ اکیپ محورهای روستایی و چهار اکیپ دفتر اتفاقات و عملیات روستایی برای تسریع در رفع خاموشی مشترکین روستایی را از دیگر اقدامات اجرایی در حوزه مشتری‌مداری برشمرد.
سهرابی بیدار با اشاره به تبدیل وضعیت ۱۷۷ نفر از ایثارگران عنوان کرد: انعقاد تفاهم نامه سه جانبه فی ما بین دانشگاه آزاد، سازمان فنی حرفه ای و شرکت توزیع برق استان همدان در راستای آموزش پیمانکاران و برگزاری دوره آموزشی تبدیل سیم به کابل خودنگهدار به روش خط گرم برای اولین بار در شرکت نیز از دیگر اقدامات بوده است.
همدان‌نگار://
کلیک کن:
https://www.edch.ir/

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری