آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

تک برگی بودن ۹۶ درصد اسناد دولتی استان همدان

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی همدان گفت: بر اساس قانون ۹۶ درصد اسناد دفترچه‌ای دستگاه‌های دولتی در استان همدان تک برگی است.
همدان نگار؛ حسن پیمانی در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن دهه پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید بر این که با تک برگی شدن اسناد املاک دولتی دیگر نباید معارضی برای این املاک وجود داشته باشد، افزود: بر این اساس برخی از دستگاه‌ها در فرایند تک برگی شدن اسناد دفترچه‌ای مشکلاتی داشتند که طبق قانون باید اسناد خود را تک برگی کنند.

وی ادامه داد: امسال ۱۰۷ میلیون‌دلار سرمایه‌گذاری خارجی داشتیم که سرمایه‌گذارانی از کشور‌های چین، عراق، امارات و عربستان سعودی(فردی شیعه) بودند و سرمایه‌گذاران برای اجرای سرمایه‌گذاری طبق قانون تعهد‌ها را ارایه داده‌اند؛ نمونه سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون یوروی طرح گردشگری پرشین یاقوت است که باید در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار اجرا و تعهد ایجاد اشتغال برای ۳ هزار نفر تا افق سال ۱۴۰۵ دارد.
وی درباره سرمایه‌گذار خارجی(ترکیه‌ای) شهرداری همدان گفت: زمین معرفی شده برای این طرح به دلایلی مشکلاتی داشت که باید زمین دیگری معرفی شود(معارض).
مدیر‌کل امور اقتصادی و دارایی همدان، افزود: ۴ هزار نفر نیروی اداری استان تابع پرداخت‌های خزانه هستند به غیر از برخی دستگاه‌های دولتی که پرداخت حقوق متمرکز کشوری دارند، همه این دستگاه باید پرداخت‌ها را از پنجره واحد خزانه‌داری الکترونیک انجام دهند.
پیمانی درباره آخرین وضعیت املاک مازاد قابل فروش دستگاه‌های اجرایی استان همدان نیز گفت: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون ۱۷۱ ملک شناسایی و برای ملک‌های مجوز گرفته شده تاکنون ۱۱۷ میلیارد تومان فروش داشتیم.
پیمانی درباره در‌آمدهای استان نیز گفت: تا دیماه امسال ۹۳ درصد تحقق درآمد داشتیم که ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد‌تومان سرجمع بود از این مبلغ ۲ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات‌های مستقیم و غیر مستقیم است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی همدان گفت: همه مجوزهای کسب و کار باید از سامانه متمرکز راه‌اندازی شده صادر شود و اگر سازمان یا اداره‌ای این خدمات را در این سامانه در استان ارایه نمی‌دهد مربوط به وزارت یا سازمان کشوری آن دستگاه است که باید این خدمات را ارایه دهد، در استان همدان از زمان راه‌اندازی این سامانه ملی تاکنون، ۱۵ هزار و ۱۸۴ نفر تقاضا داشتند که ۶ هزار و ۳۷ مجوز صادر و بقیه به دلایلی مانند صادر نشدن یا در انتظار تکمیل و تایید غیره هستند.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری