آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

راهداری همدان آماده مقابله با برف و کولاک

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان، گفت: راهداران استان با توان انسانی ۵۵۰ نفر در راهدار‌خانه‌‌ها آماده خدما‌ت‌رسانی جاده‌ای به هم‌وطنان عازم سفر زمستانی هستند.
همدان‌نگار، مهرداد آهکی با تبریک هفته حمل و نقل و روز راهدار به همه عزیزان خدمتگذار در این عرصه و یاد‌آوری استعداد ۳۵۰ دستگاه انواع خودروی راهداری آماده به خدمت طرح زمستانی استان،گفت: برای آماده به کار شدن این خودرو‌ها و تجهیزات مرتبط بیش از ۳ برابر اعتبار سال گذشته هزینه شد.

وی با اشاره بر این‌که گفته می‌شود راه باید بخشنده باشد، هشدار‌داد: همه رانندگان باید به این موضوع توجه کنند که جاده در زمستان شرایط ویژه‌ای برای سفر دارد و در این فصل باید همه امکانات ضروری سفر، رانندگان همراه داشته باشند تا سفر کم‌خطر و همراه با سلامتی را تجربه کنند؛ به خاطر بسپارند که عزیزانی چشم انتظار بازگشت آنان به خانه یا رسیدن به مقصد هستند به آنان با رانندگی صحیح و قانونی آرامش خاطر دهند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره اثار آسیب‌زای نقاط پرحادثه‌ جاده‌ای، افزود: ۵۲ نقطه بر اساس نظر کارشناسی هیات متخصص مرتبط در محور‌های ارتباطی استان به عنوان مسیر حادثه‌ساز شناسایی شد که تلاش ما در استان بر رفع خطر این نقاط در بازه زمانی ۲ سال است، اکنون ۸ نقطه رفع خطر، ۵ نقطه بیش از ۹۰ درصد عملیات اجرایی انجام و بقیه نقاط نیز بین ۷۰ تا ۹۰ درصد امور اجرایی رفع خطر برای آن انجام شده است.

آهکی از عبور ۱۸ هزار زائر اربعین با ۱۱۰۰ دستگاه ناوگان مسافری به عتبات عالیات سخن گفت و افزود: استان همدان از استان‌های محوری برای ارائه خدمات به محبان اهل بیت (ع) بوده و هست، راهداران استان با تلاش جهادگران و خالصانه در برف و کولاک و گرما و سختی مسیر خدمات به مردم ارائه داده‌اند.
وی با تبریک کسب رتبه نخست پلیس راه استان در کشور، افزود: راهداری استان همدان به لحاظ فعالیت مشترک نهاد‌های خدمات‌رسان به کاربران راه، موفق به کسب رتبه دوم کاهش تصادف‌های جاده‌ای شد و در حوزه تصادف‌های فوتی نیز رتبه پنجم کسب کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان درباره بهبود وضعیت راه‌های استان اظهار کرد: تعهد اجرای۱۵۰ کیلو‌متر روکش راه داشتیم که در این حوزه ۳۵۰ کیلو‌متر بیش از تعهد، موفق به اجرای خدمات به مردم استان همدان شدیم.
معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان نیز درباره نوسازی ناوگان باری توضیح داد: هر فردی که متقاضی نوسازی باشد با سن ناوگان حتی ۳۰ سال امکان حضور در این طرح دارد و باید تقاضی خود را در سامانه مرتبط به نشانی: rpf.rmto.ir ثبت کند.

محمد سرگزی گفت: ۵۰ درصد هزینه نوسازی ناوگان را براساس شرایط این سامانه پذیرفته است و متقاضی خودش باید ارز مناسب را برای خرید و واردات خودروی مورد نظر تهیه کند؛ عمر ناوگان استان نیزبین ۳۵ تا ۴۰ سال است.
وی درباره مقدار بار حمل شده نیز ادامه داد: امسال بیش از ۸ میلیون تن بار در استان توسط ناوگان باری حمل شد(۱۲ درصد افزایش در قیاس با مدت مشابه سال قبل) این در حالی است که سال قبل در این مدت مشابه ۷ میلیون و ۲۹۵ هزار تن بار حمل شده بود( امسال تعداد ۵۰۸ هزار و ۶۸۵ بارنامه صادر و سال قبل در این بازه‌زمانی ۴۸۶ هزار و ۲۷۷ بارنامه صادر شده بود.
سرگزی تاکید کرد: سن ناوگان تا ۳۰ سال کارت هوشمند دریافت خواهند کرد، برای ساماندهی وانت‌بار‌ها (حمل بار برون‌شهری) محدودیتی نداریم اما اغلب رانندگان این خودرو‌ها علاقمند به حمل بار بدون بارنامه هستند.
معاون فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان نیز گفت: برای ثبت تخلف‌های جاده‌ای استان همدان ۳ برابر بیش از میانگین کشوری سامانه هوشمند ثبت تخلف در استان فعال است(۱۳۰ دوربین )که تاثیر چشمگیری در کاهش تصادف‌ها و تخلف‌های جاده‌ای داشته است.
سید محسن حسینی افزود: این سامانه‌ها سرعت‌ متوسط خودرو‌های عبوری را سنجش و بر مبنای این اصل تخلف را ثبت می‌کنند و فقط ثبت تخلف مبتنی بر عبور خودرو از مقابل دوربین‌ها نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان افزود: بودجه متناسب با اولویت‌های موجود طراحی و به مرحله اجرا در‌می‌آید و مبنای آن نیز کیفیت راه‌ها در استان‌ها است و تفاوتی بین شهرستان‌ها در اجرای عملیات عمرانی و راهداری قایل نشدیم.
آهکی ادامه داد: بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ کیلو‌متر خط‌کشی محور‌های ارتباطی استان انجام و بیش از ۳۰ هزار تابلوی اخطاری و ترافیکی در جاده‌های استان نصب شده است که نشاند‌هنده اهمیت تلاش خالصانه راهداران استان برای تامین ایمنی راه‌های ارتباطی استان است.
وی گفت: برای پیشگیری از وقوع سیلاب در فصل پیش‌رو راهداران استان همدان بیش از ۱۸۰۰ مورد تنقیه مسیر آب‌گذر‌ها بین راه را انجام داده‌اند و امکان دارد بر اثر برخی کمی‌توجهی شهروندان مجدد این مسیر توسط تخلیه نخاله یا خار و خاشاک مسدود شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با اشاره بر این‌که استان همدان صنعت و اقتصاد کشاورزی محور دارد، اظهار کرد: برای تامین راحتی و آرامش تردد عزیزان ساکنان در روستاها، با تلاش شبانه‌روزی راهداران استان همدان ۴۲ کیلومتر راه روستایی ( ۱۸ روستا) آسفالت‌ریزی شد.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری