آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

خیران حامی حوزه های علمیه

استاندار همدان گفت: از ظرفیت خیرین، فعالان اقتصادی و بازاریان در راستای تقویت و حمایت از حوزه‌های علمیه و مراکز دینی استفاده شود.
همدان نگار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد به مناسبت بزرگداشت مقام زن در مراسم تجلیل از بانوان حوزه علمیه اظهار داشت: اعتبارات اختصاص یافته به حوزه‌ها و مراکز دینی بسیار محدود است و باید از ظرفیت خیرین در این راستا استفاده شود.
وی اضافه کرد: بر این اساس از ظرفیت و توانایی بازاریان، فعالان اقتصادی و خیرین در راستای تقویت و حمایت از حوزه‌های علمیه استان استفاده ‌می‌شود. استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید تصمیم گیری لازم برای تامین منابع مالی پایدار برای تقویت حوزه‌های علمیه فراهم شود، ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان، اعتباراتی در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه‌ها و مراکز دینی اختصاص یافت.
وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با همه توان و امکانات خود و با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، از حوزه‌ها و مراکز دینی حمایت خواهد کرد و باید در حفظ و حراست از حوزه‌های علمیه که حاصل تلاشِ سال‌ها و قرون متمادی علما و پیشینیان ما بوده است، کوشا باشیم.
وی با اشاره به اینکه تقویت و حفظ حوزه‌ها و مراکز دینی، اسلام، قرآن و اسلامیت را در کشور حفظ خواهد کرد، افزود: در دوران منحط پهلوی اول و دوم، مراجع و علما مورد آزار، تخریب و تحقیر حکومت قرار گرفتند و در این بین حضرت امام خمینی (ره) فرزند حوزه علمیه و مکتب فقه پویای جعفری بود.
قاسمی فرزاد اضافه کرد: اگر امروز مکتب شیعه و فقه پویای جعفری با این کیفیت به دست ما رسیده است، حاصل زحمات علمای بزرگی است که در طول قرون گذشته ارزش‌های اعتقادی، اسلامی و قرآنی شیعه را حفظ کردند.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری