آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

دهه فجر امسال آغاز بهره‌برداری و ساخت بیش از یک هزار طرح

استاندار همدان از آغاز بهره‌برداری یک هزار و ۳۵۰ طرح وساخت ۸۳  طرح عمرانی و اقتصادی همزمان با روز‌های پیروزی انقلاب  امسال در همدان خبر داد.

همدان‌نگار، علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره بر این‌که ۱۳۷۲ طرح عمرانی و بقیه اقتصادی است، افزود: اعتبار طرح‌های قابل بهره‌برداری ۱۱۰ هزار و ۲۸ میلیارد ریال و قابل ساخت ۲۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است.

استاندار همدان درباره روند اجرای نهضت ملی مسکن گفت: همه شهر‌های استان زمین مورد نیاز تامین شد؛ در این دهه ۲۴۵۰ واحد مسکونی روستایی بهره‌برداری و ۶۴۶۰ واحد روستایی تحویل شد.

وی ادامه داد: در این دهه در ۶۰ روستا ۵ هزار قطعه زمین برای ساخت به متقاضیان صاحب شرایط واگذار و در شهرستان‌های همدان ۲۴۱، نهاوند ۱۲۸ و قروه درگزین ۳۴ قطعه زمین اختصاص داده می‌شود و ساخت ۸ هزار واحد در شهرستان ملایر آغاز خواهد شد.

قاسمی فرزاد گفت: سرانه‌های عمومی به مانند پاسگاه انتظامی، مراکز آموزشی و مذهبی وغیره برای کوی پرواز همدان در مجاورت فردگاه تامین و بنیاد مسکن این فضا‌ها را خواهد ساخت.

استاندار همدان با تاکید بر ضرورت انکار ناپذیر اطلاع‌رسانی و نهادینه شدن فرهنگ صحیح مصرف آب در استان همدان ادامه داد: سالانه ۵۲ میلیون مترمکعب استاندارد مصرف آب همدان است اما اکنون بیش از ۶۴ میلیون متر مکعب آب استفاده می‌شود و کشاورزان از الگوی تعیین شده برای کشت پیروی نمی‌کنند و محصولات آب‌بر را کشت می‌کنند.

وی درباره آخرین وضعیت نیرو‌های شرکت پتروشیمی هگمتانه همدان، افزود: معوقه حقوق ۴ماهی کارکنان این شرکت پرداخت شد و پتروشیمی برای عرضه محصول در بازار بورس کالا و باید برنامه‌ریزی مدبرانه‌ای داشته باشد.

قاسمی فرزاد سرانه مصرف روانه ماده پروتئینی گوشت سفید(مرغ) همدان ۱۵۰ تن و مازاد به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری