آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

اطمینان از منابع در انتشار خبر

نماینده ولی فقیه در استان گفت: رسانه‌ها به خصوص خط مقدم آن خبرنگاران، باید در انتشار اخبار از صحت و صداقت منابع خبری مطمئن و در اطلاع‌رسانی یا تحلیل مطالب اخلاق را رعایت و امانتدار باشند.
همدان‌نگار، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی درچهاردهمین روز از فصل بهار قرآن در سال ۱۴۰۲ در درس اخلاق با خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های جمعی استان همدان، افزود: این وظیفه نیز بر دوش مسئولان است که با صداقت و بدون پنهان‌کاری اخبار را در اختیار خبرنگاران و رسانه‌ها قرار دهند؛ مصلحتی مهم‌تر و با ارزش‌تر از صداقت در جامعه مزین به ارزش‌های اسلامی نداریم.
امام جمعه همدان با تاکید بر این‌که انتشار صحیح اخبار نقش موثر در شکل‌دهی و جهت‌گیری افکار و رفتار عمومی دارد، ادامه داد: عکس آن نیز مصداق دارد و موجب ایجاد مشکلاتی در جامعه می‌شود.

وی گفت: اخبار وقتی از منابع موثق و مطئمن منتشر و اطلاع‌رسانی شود قابل دفاع است در غیر آن قابل دفاع نبوده و مسئولیت سنگینی را بر دوش منتشر کننده یا تهیه کننده خبر قرار خواهد چرا که جامه را از مسیر واقعی و صحیح منحرف کرده است و آسیب‌های زیادی به همراه دارد.
آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد نباید اخبار بر مبنای حدس و گمان و غیره منتشر شود؛ مسئولان نیز در این موضوع نقش دارند و باید به این مسائل در اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار دقت و تامل بیشتر شود تا از ایجاد آسیب‌های ناشی از انتشار اخبار ناردست و غیرمطئمن پیشگیری شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به مسایل و مشکلات اقتصادی و معیشتی اشاره داشت و گفت: بین رفتار اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی، مشکلات اقتصادی و تامین معیشت در جامعه نقش و ارتباط مستقیم وجود دارد و اگر به لحاظ معیشتی و اقتصادی افراد با مشکل مواجه شوند ایجاد آسیب‌های اجتماعی انکار ناپذیر است.
وی یکی از مطالبات اصلی مردم از دولت انقلابی و مردمی سیزدهم را رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه عنوان کرد و افزود: این دولت به مردم قول رفع این مشکلات را داده است و باید بیش این برای آن با هماهنگی درون و برون بخشی تلاش کند. شعار سال بیان شده توسط مقام معظم رهبری نیز معطوف به این موضوع است.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری