آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

تدوین برنامه پیشگیری از آسیب‌ بارش‌های پاییزی

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: تدوین و اجرای دستورالعمل اقدام‌های احتیاطی برای آمادگی فصل های پاییز و زمستان ضرورت دارد.
همدان‌نگار، علی اکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورا افزود: فصل پاییز پیش رو است و تحلیل الگوهای پیش‌یابی هواشناسی احتمال بارش‌ها را تایید کرده است پس باید مدیریت شهری اقدام‌های پیشگیرانه و برنامه‌ریزی شده مناسب را برای کاهش آب‌گرفتگی شهری در دستور کار داشته باشد.

وی ادامه داد: مهیا کردن تجهیزات و امکانات، ارتقای اثربخشی، کنترل شرایط، حفظ آمادگی کامل به ویژه نیروی انسانی، بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات بهینه و تسهیلات ویژه برای همشهریانیک ضرورت انکار‌ناپذیر است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با یاد‌آوری این که شهر همدان مسیر گذار رودخانه‌های متعدد است، گفت: اقدام‌هایی مانند لایروبی و پاکسازی رودخانه‌ها، نهرها و آبراهه‌‌های شهری از جمه این امور است که غفلت از آن مشکلات متعددی را در شهر ایجاد خواهد کرد پس ستاد ساماندهی این امور باید تشکیل شود.
وی با قدر‌دانی از شهروندانی که همیشه همراه و همگام با مدیریت شهری برای رشد و توسعه شهر بوده‌اند، افزود: باید در حوزه فرهنگ‌سازی تخلیه نشدن زباله در مسیر آبراهه‌های شهری به خصوص رودخانه‌ها بیش از پیش فرهنگ‌سازی کرد.
نظری از زمستان نیز سخن گفت و افزود: یخبندان معابر در زمستان و آلودگی نمک بر محیط زیست شهری پذیرفتنی نیست و شهرداری برای یخ‌زدایی معابر باید از محلول پتاسیم استفاده کند که برنامه آزمایشی آن برای کوی مدرس است.

وی لازمه استفاده از محلول برای یخ زدایی معابر را پیش بینی هوا و اعلام دقیق هواشناسی برشمرد و گفت: لازم است در سال جاری مکان‌های محیط زیست برای عملیاتی کردن نصب دوربین‌های پایش تعیین و اعلام شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در خدمت رسانی به مردم را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: در بسیاری از مواقع عدم هماهنگی بین سیستم‌ی عامل بروز حوادث نیز می‌شود .
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه بر انضباط شهری تاکید کرد و گفت: ایجاد انضباط شهری از وظایف شهرداری است و باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد .
علی رضایی یکی از معیارهای ارزیابی مدیریت کارآمد را مدیریت هزینه برشمرد و یادآور شد: صرفه‌جویی در هزینه‌ها، انضباط مالی، تنظیف و جمع آوری زباله و غیره از جمله این معیارها است.
وی تاکید کرد: لازم است شهرداری در امر نهادینه کردن فرهنگ شهرو.ندی، آموزش‌هایی برای افزایش سطح آگاهی مردم داشته باشد .
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری