آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

۹۱ درصد مشترکان کمتر از الگو برق مصرف کردند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: برای تامین برق و اصلاح شبکه ۲۱۷ روستای استان،۲۲۰۰ پایه جابه‌جا یا اصلاح شدکه در مقایسه با سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

همدان‌نگار، علی سهرابی بیدار با تبیین فعالیت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، گفت: سال قبل در زمان اوج مصرف با توجه به اطلاع‌رسانی‌ها ۹۱ درصد مشترکان خانگی، معادل ۵۸۵ هزار مشترک، کمتر از الگو مصرف کردند؛ بر این اساس ۵۲ درصد مشترکان خانگی یعنی معادل ۳۳۷ هزار مشترک موفق به دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند.
وی ادامه داد: زمستان سال قبل در اوج مصرف انرژی برق هماهنگی‌ها و ارتباط موثر بین شرکت‌های توزیع نیروی برق و گاز استان موجب، مدیریت انرژی بسیار مناسب با پشتیبانی حاکمیتی شد، پس بر این اساس مشکلی در تامین برق نداشتیم و بدون دغدغه برای مردم در مراکز جمعیتی برق پایدار و مطمئن تامین شد.

سهرابی بیدار ازدیگر وظایف محوله سال قبل را عبور از شرایط وضعیت آب همدان وتسهیل آبرسانی به همدان نام برد و افزود: بر این اساس با کمک پیمانکاران و مجموعه همکاران برای آبرسانی به همدان، اصلاح و بهینه‌سازی ۲۳ کیلومتر شبکه تامین برق ایستگاه پمپاژ شماره ۳ انتقال آب از سد تالوار را دردستور کار قرار دادیم و با اقدامی جهادی کار فوق‌العاده‌ای انجام شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در مناطق روستایی به میزان ۱۶۴ کیلومتر انجام شد که نسبت به سال گذشته آن ۲۱۰ درصد افزایش داشت، ادامه داد: یک هزارو ۵۰۰ دستگاه روشنایی نیز برای متقاضیان روستایی نصب شد که نسبت به سال گذشته آن رشدی معال ۱۱۰ درصد ایجاد شد.

وی به افزایش سه برابری اعتبارات تخصیص یافته برای تعمیرات خطوط فشارمتوسط به روش خط گرم اشاره و بیان کرد: اعتبارات تخصیص یافته در این حوزه از ۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۹۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ رسید.
سهرابی بیدار به بهره‌برداری از ۸ نیروگاه خورشیدی در استان با توان ۹/۴۸ مگاوات در استان همدان خبر داد و گفت: با اقدام‌های صورت گرفته سهم ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان همدان نسبت به کل نیروگاه‌های خورشیدی بهره‌برداری شده در کشور، ۴/۱۱ است.
وی با بیان اینکه با اقدام‌های صورت گرفته در حوزه مشترکان بیش از ۸۸ درصد از کل انشعابات دیماندی قابلیت رویت‌پذیری دارد، خاطر نشان کرد: با فعالیت‌های اساسی صورت گرفته در این حوزه انشعابات قابل رویت بوده که ۳۰ درصد از آنها کنترل‌پذیر هستند که به دنبال توسعه آن هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تاکید بر این‌که افزایش میزان وصول مطالبات در سال گذشته به ۰۳/۱۰۰ درصد رسید، اضافه کرد: این اقدام نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۶/۲ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اقدام‌های شرکت توزیع برق استان همدان برای نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف برق، ادامه‌داد: امسال در زمان اوج مصرف برق، ۹۱درصد مشترکان خانگی معادل ۵۸۵ هزار مشترک، کمتر از الگو مصرف کردند؛ بر این اساس ۵۲ درصد مشترکان خانگی یعنی معادل ۳۳۷ هزار مشترک موفق به دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند.

سهرابی بیدار گفت: سال ۱۴۰۱ رسانه‌های استان همدان ۱۰۴۰ مورد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مصرف انرژی را انجام دادند که در مقایسه با سال قبل از آن بیش از دو برابر شده است، همچنین این اداره برای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف تعداد ۱۰۷۲ مورد آگهی اطلاع‌رسانی، مدیریت مصرف و غیره در رسانه‌ها منتشر کرده است.
وی با بیان این‌که به منظور اطلاع رسانی و آگاهی سازی و اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف بیش از ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار پیامک به مشترکان ارسال شد، گفت: عقد قرارداد با صدا و سیمای مرکز همدان و شرکت پیام‌های بازرگانی نیز از دیگر اقدام‌های بوده است.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری