آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

پلمب واحد تولیدی متخلف

دادستان همدان گفت: طبق قانون کارفرمایان برای استفاده از نیروی کار خارجی باید مجوز داشته باشند رفتار خلاف این موضوع موجب پلمب واحد تولیدی خواهد شد.

همدان نگار، حسن خانجانی در نشست قرارگاه استانی ساماندهی؛ دستگیری و اخراج اتباع غیرمجاز، افزود: حفظ حقوق شهروندان در قانون تاکید شده و استفاده کارفرمایان از نیروی کار خارجی به معنای نادیده گرفته شدن این حقوق و قانون است.
وی ادامه داد: حضور نیروی کار خارجی تهدید جدی برای اقتصاد نیروی کار ایرانی است و آسیب‌های دیگر به مانند افزایش جرم و خشونت را در‌پی دارد.
دادستلن همدان با اشاره به گزارش استفاده برخی کارفرمایان در استان از نیروی کار خارجی گفت: این کارفرمایان با ترک فعل نهاد‌های ناظر از نیروی کار خارجی استفاده می‌کنند که مصداق وقوع جرم است.
خانجانی از دیگر دلایل خلاف قانون بودن این رفتار کارفرمایان را تضاد صریح و سریع آن با سیاست‌های کلان کشوری در تقویت اقتصاد، تامین کار برای شهروندان ایرانی و کاهش فرصت‌های شغلی برای هموطنان نام برد.
وی تاکید کرد: با تایید گزارش به کارگیری نیروی‌کار خارجی در واحد‌های تولیدی آن واحد پلمب و بر اساس قوانین مصرح نظام جمهوری اسلامی ایران با کارفرمایی متخلف برخورد خواهد شد.
ماده ۱۸۱ قانون کار تاکیددارد کارفرمایانی که نیروی کار خارجی بدون پروانه کار یا با پایان مدت مدت اعتبار پروانه کار را و یا به غیر از پروانه کار یاد شده به کار گیرند و غیره به حبس ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری