آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

نصب بیست یادمان نوری شهدا در همدان

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان گفت: برای حفظ و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و یاد‌آوری دلاور‌مردی مدافعان حرم و شهدای جهانی مقاومت، یادمان‌ نوری این عزیزان در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی همدان(جاده کربلا) نصب شده است.

همدان‌نگار، علی طهماسبیان تعداد یاد‌مان نصب شده این شهدای معزز را بیست عنوان نام برد و افزود: چارباغ آیت‌ا… نجفی در قالب برنامه‌های مصوب برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان و ایام اربعین حسینی با یادمان این شهدای گرانقدر مزین شده است.
وی با یاد‌آوری این‌که همدان محور ارتباطی و اصلی مرکز کشو به غرب کشور است ادامه داد: این محور مسیر عبور زائران اربعین حسینی است پس تا فرا‌رسیدن این واقعه مهم بزرگ مذهبی فضاسازی شهری خاصی را در چارباغ‌های آیت‌ا… نجفی، ارتش تا میدان صداوسیما پیش‌بینی و اجرا خواهیم کرد.

طهماسبیان هدف از نصب و اجرای این یادمان‌ها را بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد و گفت: ویژگی این یادمان‌ها قابلیت دیده شدن در ساعات مختلف شبانه روز(روز و شب) برای مردم به خصوص زائران حرم حسینی است.

وی با تأکید بر اینکه یادمان‌های شهری در معرفی و شکل‌گیری هویت شهری نقش داشته و ابزاری شاخص در این حوزه است، خاطرنشان کرد: شهدای والامقام ایران اسلامی حق بزرگی بر گردن ما دارند و این امنیت و آرامش را مدیون خون شهدا و ایثار و فداکاری این عزیزان هستیم؛ به این دلیل پاسداشت نام یاد و شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین وظایف هر مجموعه‌‌ای است.

طهماسبیان یادآور شد: یکی از روش‌های تحقق این هدف بزرگ و ارزشمند و آرمان‌ شهدا و معرفی آن‌ به نسل کنونی نصب یادمان و تصاویر شهدا در فضای شهری برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که کار ارزشی و فرهنگی به جد در دستور کار مدیریت شهرداری منطقه چهار است.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان تاکید کرد: یادمان شهدا به نوعی بیان کننده حقیقت رشادت‌ و فداکاری جوانان غیور نسل قبل برای حفظ این آب و خاک و دفاع از ارزش های اسلامی و دینی است، شهرداری منطقه چهار همدان همه توان و ظرفیت‌های موجود را برای توسعه و نشر فرهنگ ایثار و شهادت استفاده خواهد کرد تا نسل فعلی به خصوص جوانان ایرانی، بیش از این با فرهنگ فداکاری و ایثارگری شهدای معزز آشنا کند واقعیت آنست که هویت جامعه ما، با حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، معنای کاملی پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: اکنون تمثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار شهید حاج حسین همدانی، شهید سید عباس موسوی، شهید سید احمد متوسلیان، شهید محمد رضا زارع الوانی، شهید ابومهدی المهندس، شهید محمد حسین بشیری، شهید محسن حججی، شهید محسن فانوسی، شهید عماد مغنیه، شهید مهدی قاضی خانی، شهید مصطفی صدرزاده، شهید مجتبی کرمی، شهید مرتضی ترابی کمال، شهید میلاد مصطفوی، شهید محمد غفاری، شهید قهرمان دودانگه، شهید احمد شوهانی، شهید مجید صانعی و شهید سعید قهاری سعید در مسیر زائران اربعین نصب شده است و بقیه طرح نیز در چارباغ‌های آیت ا… نجفی، ارتش تا میدان صداوسیما اجرا خواهد شد.
همدان نگار://


لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری