آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

بهره برداری از ۷۲ طرح راهداری استان همدان در دهه فجر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: امسال و همزمان با دهه پیروزی انقلاب اسلامی ۷۲ طرح با اعتبار بیش از  ۸۵۰ میلیارد تومان بهره برداری خواهد شد.

همدان نگار؛ مهرداد آهکی افزود: امسال و تاکنون ۵۰۴ کیلومتر از محور‌های اصلی و شریانی استان روکش آسفالت شد که ۲۸۷ کیلومتر هفته دولت بهره برداری و بقیه  دهه مبارک فجر  خواهد شد.

وی هدف بهره برداری از این طرح ها را تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش آسیب راه،افزایش بازه زمانی بهره وری راه، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و تامین شرایط مناسب برای سفری بی خطر نام برد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان بایادآوری تاثیر راه‌های روستایی استان در رفع محرومیت ادامه داد: امسال و تاکنون بیش از ۴۲ کیلومتر راه روستایی اجرا شد که بیش از ۲۳ کیلومتر راه روستایی دهه مبارک فجر بهره برداری خواهد شد.

آهکی گفت: اصلاح و رفع ۲۱ مقطع از نقاط پر تصادف استان، اجرای بیش از ۱۱ کیلومتر ایمن سازی راه‌ها شامل روشنایی و نیوجرسی، ساخت ۷ دستگاه ابنیه فنی کنارگذر و زیرگذر، نصب و راه اندازی و یک دستگاه دکل خودایستا ۳۶ متری نیز از دیگر برنامه این دهه در استان است.

وی با اشاره بر درزگیری بیش از ۲۰۸ متر از راه‌های ارتباطی و شریانی استان گفت: امسال همزمان با دهه پیروزی انقلاب اسلامی بهره برداری از یک واحد مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، ساخت یک واحد ساخت نمازخانه بین راهی( سوباشی) و ۳۳ دستگاه سامانه‌های هوشمند  آی تی اس در محور‌های مواصلاتی استان آغازخواهد شد.

آهکی آغاز ۷٫۵ کیلومتر ایمن سازی راه‌ها شامل روشنایی و نیوجرسی، ۲ دستگاه ساخت زیرگذر و تعریض ابنیه فنی و یک مورد ساخت دوربرگردان‌ها در جاده‌های استان با اعتبار نزدیک به پنجاه میلیارد تومان را از طرح‌های این اداره کل برشمرد که عملیات اجرایی آن در ایام دهه فجر نام برد.

همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری