آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

نحوه تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: روش تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان برای ورثه مشخص و بر اساس قانون تعیین تکلیف شده است.
‌همدان نگار، حسن پیمانی افزود: اگر زمان فوت قبل از ۱۳۹۹.۵.۱ است یکی از وراث با مدارکی مانند تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت
اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی، در صورتیکه متوفی وصیت نامه رسمی دارد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه نیز ضروری است که باید به کارگزاری‌های بورس منطقه‌ای استان مراجعه و با تشکیل پرونده مراحل قانونی دریافت سهام متوفی را انجام دهند.

وی درباره افرادی که بعد از این تاریخ مرحوم شدند نیز تاکید کرد: که تقسیم سهام عدالت این متوفیان به پرداخت مالیات بر ارث وابسته است که زمان و نحوه اجرای آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی ادامه داد: با تشکیل پرونده، همه وراث آخرین وضعیت پرونده خود را در درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه به نشانی https://ddnesdiran.ir می توانند پیگیری و مشاهد کنند.
پیمانی گفت: اکنون کارگزاری های بانک سامان و مبین سرمایه بصورت تخصصی این خدمات را در استان ارائه می دهند ودر هفته‌های پیش رو تعداد کارگزاری ها، تعدادی از بانک‌ها و دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و دفاتر پیشخوان دولت نیز این خدمات را ارائه خواهند کرد.
نماینده تام الاختیار وزیر اقتصاد در استان همدان درباره سود انباشته این سهام گفت: اگر مراحل اداری انتقال سهام به وراث صحیح انجام شود، اصل سهام عدالت در زمان اندکی به ورثه منتقل و برای واریز سود انباشته سهام عدال تیز باید شماره حساب، شماره موبایل و سایر اطلاعات ورثه به بانک مرکزی منتقل شود که تا پایان امسال زمانبر است و نیمه اول سال جدید (۱۴۰۳)سود به حساب وراث واریز خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان ادامه داد: وراث برای انجام معامله در بازار سرمایه یا دریافت سودهای سهام عدالت باید رأسا و به صورت برخط برای ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام ( https://sejam.ir) اقدام کنند.
وی از رایگان بودن ارائه خدمات انتقال سهام عدالت متوفی به ورثه سخن گفت و افزود: فردی از ورثه که برای تشکیل پرونده مراجعه می‌کند حتما باید قبلاً در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز هویت کند.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری