آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

جبران تاخیر بیش از یک‌و نیم دهه آب‌رسانی به همدان

همدان نگار- حمید نصرتی قانعی- خبرنگار:تاکید رئیس دولت در سفر به همدان، سرعت بخشیدن به کندی روند انتقال آب از سد تالوار و جبران تاخیر بیش از یک و نیم دهه‌‌ای اجرای این طرح تا حدود ۶۰ روز آینده است؛ همچنین در سی امین سفر استانی هیات دولت به همدان، اعتبار اجرای ۱۷۹ طرح مصوب شد.
همدان‌نگار؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جمع اهالی رسانه استان همدان به تشریح دستاورد‌های سفر یک روزه هیات دولت به استان پرداخت و از مصوب شدن ۳۵ طرح در حوزه‌های زیربنایی، ۳ طرح در حوزه آب، خاک و کشاورزی، ۲۵ طرح بهداشتی و درمانی، ۷۹ طرح فرهنگی، ورزشی و گردشگری، سی و سه طرح اشتغالزایی و دو طرح صنعتی و معدنی سخن گفت.
رئیس کابینه بخشی از طرح‌های قابل اجرا در قالب مصوبه‌های سفر آب‌رسانی به شهر همدان(انتقال آب از تالوار)، بازسازی و اجرای ۳۲ رشته قنات، تکمیل شبکه‌ فاضلاب شهرهای همدان، ملایر نهاوند، بهار، تویسرکان و اسدآباد، تکمیل تصفیه خانه‌های همدان و شهرک‌های صنعتی، آبرسانی به شهرهای ملایر، تویسرکان و غیره، تکمیل سد خرم‌رود و مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی، توسعه زیر‌ساخت‌های بخش کشاورزی استان، تکمیل پست‌ برق شهرک‌های صنعتی ملایر، اسدآباد و تویسرکان، تاسیس نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر، طرح تسویه و انتقال پساب مناطق و شهرک‌های صنعتی استان نام برد.
رئیس دولت از تصمیم مناسب هیات دولت برای پرداخت تسهیلات به ۳۳ طرح اشتغال‌زا و کمک برای زیر‌ساخت‌های ارتباطی و حملی‌و نقلی استان سخن به میان آورد و افزود: تکمیل برخی مراکز خدمات درمانی و پزشکی به خصوص تجهیز بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان،مرکز جامع سرطان، راه اندازی ۱۴ مرکز جامع سلامت روستایی و خانه بهداشت و بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی رزن، مدارس نیمه‌‌کاره، بازسازی مدارس تخریبی و ناامن، تکمیل اردوگاه دانش آموزان استثنایی و تکمیل سالن‌های ورزشی از دیگر دستاورد‌های سفر است.
آیت‌الله رئیسی با یاد‌آوری طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان و تاخیر بیش از یک و نیم دهه‌ای اجرا آن برای شهر همدان تاکید کرد: انتظار آن است که با سرعت بخشیدن به اجرای این طرح، طرح آب‌رسانی به شهر همدان تا حدود ۶۰ روز‌آینده به سرانجام برسد و مشکل آب شهر همدان برطرف شود. همچنین مسکن نیز از ضرورت‌های اعلامی در انتخابات بوده است که باید محقق شود.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری