آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

پاسداشت صد سالگی خدمات هلال احمر در همدان

همدان‌نگار– حمید نصرتی قانعی- خبرنگار: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان از اجرای ۸ هزار خدمت بشر دوستانه به یاد ۸ هزار شهید استان و به مناسبت فرا‌رسیدن صد سالگی ارائه خدمات جمعیت هلال احمر خبر داد.
علی سنجر‌بگی ویژگی امسال هفته هلال احمر(۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت) را پاسداشت صد سالگی خدمات جمعیت نام برد و گفت: جمعیت هلال احمر استان این پاسداشت را با آمادگی برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان آغاز و در قالب برنامه‌های دیگر ادامه خواهد داد.
وی از شارژ بودن انبار پشیبانی هلال احمربا ملزمات امدادی در منطقه غرب در همدان سخن گفت و افزود: امداد هوایی نیز توسط بالگرد اختصاص داده شده به استان ۱۵روز در ماه ارائه شده است؛ تاکنون برای آمادگی روز افزون شهروندان استان برای مقابله با حوادث احتمالی و غیرمترقبه بیش از۳۹۳ دوره آموزشی در مراکز وابسته و ۱۷۹ خانه هلال احمر استان برگزار شده است.
وی با تاکید بر این که در مسیر ارائه خدمات انساندوستانه و در روز‌های همه گیری کرونا ۲۰ هزار بسته معیشتی و ۱۵۰ هزار انواع بسته بهداشتی به جامعه هدف تقدیم شد، گفت: در این بازه زمانی ۷۴۰ دوره تخصصی آموزشی کرونا برگزار و بیش از ۱۹ هزار نفر از این دوره‌ها بهره‌مند شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان یاد‌آور شد: برای افزایش ارائه خدمات هلال احمر، بانک امانات و وسایل کمک پزشکی و امدادی در استان تشکیل و شهروندان انسان‌دوست استان امکانات پزشکی را به این بانک امانی تحویل دادند تا بیش از ۲ هزار و ۶۷۳ بار مردم بتوانند از این امکانات برای رفع موقت نیاز‌های پزشکی خود استفاده کنند.
سنجربگی مجموع اعتبارات تخصیصی هلال به استان را ۲۵ میلیارد تومان عنوان و گفت: همه این اعتبارات اختصاص داده شد. همچنین برای بزرگداشت خدمات استاد کمک‌های اولیه و امدادی( هادی غروی) خیابانی به نام وی در همدان نام‌گذاری شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان برنامه‌های هفته هلال امسال را در استان برپایی غرفه شهدای امدادگر در باغ موزه دفاع مقدس همدان، حضور امدادگران در نماز جمعه باشکوه هفته پیش‌رو، ارائه ۸هزار خدمت بشر دوستانه در صد خانه هلال به مناسبت صد سالگی هلال احمر، مانور تیم‌های عملیاتی و امدای هلال احمر استان، معاینه رایگان، درمان و توان بخشی، راه‌اندازی کاروان سلامت، اهدای خون امداگران، درختکاری و غیره نام برد.
وی از آمادگی بهره‌برداری ۲۳ خانه هلال احمر دیگر در استان سخن گفت و افزود: بزودی این خانه‌های جدید در نقاط مختلف استان بهره‌برداری خواهد شد. شعار هفته امسال هلال احمر نیز «یک قرن خدمت بی‌منت» است.
سنجر‌بگی تصریح کرد: سال قبل امداد‌گران استان همدان موفق به ارائه ۵۳۳ ماموریت امدادی در قالب ۶۴۸ گروه امدادی شدند و بر این اساس به ۵ هزار و ۱۸۵ نفر خدمات ارائه کردند در حوزه جوانان نیز یک‌هزار و ۱۷۷ برنامه بشردوستانه برای پیشگیری و مقابله با همه گیری بیماری کرونا داشتیم.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری