آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

مرکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد

فعالیت مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (تی ام سی) دانشگاه آزاد اسلامی همدان آغاز شد.
همدان نگار، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان دراین باره، گفت: آموزش‌های تئوری دانشگاهی فارغ‌التحصیلان، چرخ اقتصاد جامعه را یاری نخواهد کرد پس، رویکرد روی‌آوری و ترغیب دانشجویان به کسب مهارت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای یک الزام برای دانشگاه است.

محمد عظیم خدایاری، افزود: دوره‌های مهارت افزایی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی سهم موثری در توسعه استان دارد و دانشگاه آزاد قدم‌های رو به رشد در این حوزه داشته است.
دبیرهیات امنایی دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد: به‌منظور توسعه آموزش­ های مهارتی و اسناد بالادستی ازجمله سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و به‌منظور ارتقاء توانمندی­ های مهارتی دانشجویان و هدفمندسازی دوره های آموزشی این مرکز با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان همدان در دانشگاه آزاد اسلامی همدان فعالیت خود را آغاز کرده است.
مدیر کل فنی حرفه‌ای همدان با اشاره به طرح‌های دانشجویی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مانند نخلستان و کهاد، مراکز تی ام سی را رابط بین دانشگاه و بازار کار بیان کرد و گفت: هدف ما توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها برای ورود به بازار کار و ترغیب قشر جوان تحصیل‌کرده مهارت آموخته به کارآفرینی است.

وهب مختاران ویژگی بارز مهارت‌های سازمان را انعطاف‌پذیر بودن با شرایط مهارت آموختگان،جوامع هدف و نیاز روز جامعه و بازار کسب‌وکار عنوان کرد و افزود: بر این باوریم که باتربیت دانشجویان مهارتی و کاهش فاصله بین علم و عمل می‌توان نیاز بخش صنعت و تولید را به نیروی متخصص و ماهر تعدیل کرد و این مهم در کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور اهمیت دارد.
وی گفت: با جدیدت پیگیر برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی حرفه‌ای و کاربردی به‌صورت مشترک با دانشگاه هستیم تا دانشجویان را برای فراگیری مهارت‌های عملی باهدف اشتغال‌زایی ترغیب کنیم
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار یکی از روش‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای است که بر اساس آن مهارت و شایستگی‌های مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی سازمان از استادکار (مربی) به مهارت آموز منتقل می‌شود.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری