آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

گندم سن زده را نمی‌خرند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان، گفت: بر اساس ضوابط اعلامی برای خرید گندم، گندم‌های سن‌زده کشاورزان خریداری نخواهد شد.
همدان‌نگار؛ شهرام پیشه‌رو با اشاره بر این موضوع، افزود: اکنون استان همدان ۳۸۸ هزار هکتار زیرکشت گندم آبی و دیم و ۱۲۰ هزار هکتار نیز زیرکشت جو دیم و آبی دارد و کشاورزان باید با دقت از نظر کارشناسان این حوزه برای سم‌پاشی مزارع و مقابله با گسترش سن‌ اقدام کنند.
وی مقدار سم‌پاشی مزارع زیرکشت غلات گندم و جو استان را برای مقابله با سن مادر تاکنون ۷۱ هزار و ۹۶۷ هکتار اعلام کرد و گفت: سال قبل سرمای کافی برای از بین رفتن مقدار مناسب سن‌ها را در استان نداشتیم پس با افزایش دما پیش‌بینی افزایش تراکم سن را در مزارع داریم.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان، اظهار کرد: استان همدان ۱۵۰ فروشنده مجاز انواع سم دارد و سالانه در استان برای انواع مبارزه شیمیایی در مزارع بین ۴۵۰ تا ۴۸۰ تن سم استفاده می‌شود سرانه مصرف سم همدان نیز بین ۰.۶ تا ۰.۷ کیلوگرم در هر هکتار است. اگر کشاورزان عملیات مبارزه با سن مادر را مناسب انجام دهند ۹۵ درصد از مزارع نیازی به مبارزه با پوره سن ندارد.
همدان‌نگار//:

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری