آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

۲۸۷ طرح همزمان هفته دولت، بهره‌برداری شد

استاندار همدان گفت: بهره‌برداری از ۲۸۷ طرح را به مناسبت هفته دولت قبل، حین و بعد از آن تا پایان شهریور‌ماه امسال با هزینه کرد بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان آغاز کردیم و ساخت طرح جدیدی نیز آغاز نخواهد شد.
همدان‌نگار؛ سید سعید شاهرخی در نشست خبری هفته دولت، افزود: ۵۶۰ واحد مسکن مهر آماده بهره‌برداری است و کار‌های زیر‌ساختی شاخصی دیگری مانند پیگیری بهره‌برداری از برج فرود‌گاه همدان، ساخت و جانمایی ایستگاه‌های راه‌آهن در استان و اتصال این خطوط به سایر خطوط در جنوب و غرب و مرکز کشور انجام‌شده است.
وی در پاسخ این سؤال که آخرین وضعیت طرح جامع شهر همدان و اقدام ملی مسکن چیست؟ ادامه داد: برای نهایی شدن طرح جامع شهر همدان بیش از یک هزار نفر ساعت جلسه کارشناسی و علمی با حضور اساتید دانشگاه برگزار و همه دید‌گاه‌ها دراین‌باره را شنیدیم و فقط بر اساس ضوابط، قانون و کسب حقوق مردم این طرح مصوب خواهد شد.
استاندار همدان گفت: برخی مخالفت‌های جهت‌دار برای افزودن شدن برخی از اراضی به طرح جامع شهر همدان وجود دارد که موانعی برای تصویب آن ایجاد کرده است اما همه افرادی که مخالف این طرح هستند باید بدانند منافع ۵۰ هزار خانوار در شهر همدان برای تأمین مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن را نادیده گرفته‌اند و طبق قانون چنین اجازه‌ای به این افراد نخواهیم داد که حق مردم را پایمال کنند.
شاهرخی با یاد‌آوری این‌که برای طرح ملی مسکن در همدان ۶۵۰ هکتار زمین پیش‌بینی شده است، افزود: زیمنه ساز اجرای این موضوع نیز مصوب شدن طرح جامه شهر همدان است که باید طرح بر اساس ضوابط مصوب شود و به غیر از این هم اجازه نخواهیم داد با لحاظ شدن نظرات غیر‌کارشناسی طرحی مصوب شود که حقوق مردم در آن نادیده گرفته شود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره بر این که به صراحت اعلام می‌کنم در بعد از بلوار جوان همدان ساخت‌و ساز‌ها بدون مجوز بوده است و دیگر اجازه نخواهیم داد ساخت‌و ساز‌غیر‌مجازی انجام شود گفت: اگر اجازه دهیم به صورت غیر‌قانونی این اراضی وارد محدوده شهر همدان شود بعدا‌ نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم چراکه الوند متعلق به مردم همدان است و افرادی خاص نباید از آن بهره‌مند شوند.
استاندار همدان درباره بیمارستان یک‌هزار تختخوابی همدان نیز افزود: این مرکز خدماتی بهداشتی مجوز و ردیف بودجه قانونی مصوب دارد و با پیگیری‌ها که در حوزه بهداشت و درمان استان تاکنون انجام‌شده است استان همدان تا ۳۰ سال آینده به هیچ خانه بهداشتی نیاز نخواهد داشت همچنین در ماه‌های پیش‌رو با پیشرفت‌کاری مناسب ساخت بیمارستان اکباتان همدان و تخصیص بودجه شاهد بهره‌برداری از این مرکز درمانی مجهز خواهیم بود.
شاهرخی تاکید کرد: ساعت‌ها و مدت‌ها جلسه کارشناسی و پیگیری مستمر زمینه‌ساز ایجاد زیر‌ساخت‌های متنوع برای رشد و توسعه استان بودهاست؛ این طور نیست از وزارتخانه‌ای تقاضا کنیم مجوز طرحی کلان را صادر کنند و بعد تصویب شود در حالیکه برخی استان‌ها در این حوزه طرح‌های روی کاغذ زیادی دارند که هنوز حسرت اجرای آن را می‌خورند.
استاندار همدان گفت: در مدت ۴ سال اخیر برای اجرایی شدن طرح‌های بزرگ و کلانی مانند پتروشیمی و غیره ۳۰ هزار میلیارد تومان در بازه زمانی ۴ سال اخیر هزینه شده است؛ سعی کردیم با تغییر دولت‌ وظایف محوله به قوت خودش توسط دستگاه‌های اجرایی ادامه یابد چراکه وظیفه ما خدمت به مردم است و تغییر دولت نباید در آن خللی ایجاد کند.
همدان‌نگار//:


لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری