آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

عقد اخوت با کسی نداریم

همدان‌نگار، حمید نصرتی قانعی- خبرنگار: استاندار همدان، گفت: معیار‌های انتصاب افراد در استان جوان‌گرایی، تعهد، تخصص و پر تلاش بودن است و عقد اخوت با کسی نداریم.

عیلرضا قاسمی فرزاد در آستانه ورود به دهه پیروزی انقلاب اسلامی در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های استان همدان، افزود: ملاک‌ها خدمت به مردم و رفع مشکلات‌آنان بوده و هست و برای تحقق این هدف به غیر از برگزاری‌ جلسه‌های تخصصی و متناسب از سامانه سامد، گفت‌وگویی چهره‌به‌چهره با مردم در نماز جمعه(میز خدمت) و ملاقات‌های مردمی و بازدید بدون اطلاع دستگاه‌های اجرایی استفاده کردیم.
وی ادامه‌داد: امسال در استان همدان همزمان با دهه پیروزی انقلاب اسلامی ۹۵۶ طرح با پیش‌بینی هزینه‌کرد ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد‌تومان بهره‌برداری و ساخت ۱۵۰ طرح با ۸۵۲ میلیارد‌تومان در نقاط مختلف استان آغاز خواهد شد.
نماینده ارشد دولت در استان همدان با یاد‌آوری این‌که با سفر رئیس‌جمهور و اعضای دولت به استان همدان ۱۴‌هزار میلیارد و ۷۰ میلیون‌تومان اعتبار به طرح‌های بررسی شده مصوب شد، افزود: تاکنون از محل این منابع ۳۰۰ میلیارد‌تومان به این طرح‌ها اختصاص دادند و بقیه منابع نیز در سال‌های پیش‌رو اختصاص داده خواهد شد.
قاسمی فرزاد درباره وضعیت آب شرب شهر همدان نیز با شرح این‌که در بازه‌زمانی کوتاهی منابع آبی خارج استان برای شهر همدان تامین کردیم در حالی‌که برای اجرای این طرح انتقال آب حدود ۲ سال پیش‌بینی می‌شد، تاکید کرد: به غیر این منبع آبی سایر منابع آب را دردستور کار و پیگیری داریم.
استاندار همدان سهم استان از تامین اشتغال را ۲۳ هزار و ۵۸۹ شغل نام برد و افزود: تاکنون بر مبنای مستندات در استان همدان ۲۰ هزار و ۸۳۰ شغل ایجاد شده است(ابتدای سال تاکنون).

وی درباره پرسشی مبنی بر این که برای اموال مازاد و راکد دولتی در استان چه اقدامی انجام شده است تا تبدیل به ارزش افزوده شود، گفت: فروش اموال مازاد یکی از منابع قانونی تعریف شده برای تامین اعتبار در بودجه سال‌ قبل و امسال است و سهم استان نیز از این منابع ۳۸۰ میلیارد‌تومان است که تاکنون ۵ درصد محقق شده است.
استاندار همدان درباره آخرین وضعیت اقدام ملی مسکن در استان نیز با توضیح این‌که زمینی برای اجرای این طرح در شهر همدان پیش‌بینی و جانمایی شد اما بعد معارض داشت، ادامه داد: سهم استان برای ساخت مسکن ملی ۱۰۰ هزار واحد است؛ شهر سابق حورا یکی از محل‌های پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح است که سال ۷۳ توسط شورای عالی شهر‌سازی و معماری کشور مصوب شد، به غیر ازاین رایزنی با مسئولان وزارت دفاع داشتیم تا برخی املاک پادگان قهرمان در مجاورت کوی الوند نیز برای ساخت مسکن نیرو‌های نظامی و انتظامی اختصاص یابد.

قاسمی فرزاد، افزود: اجازه نداریم برای ساخت مسکن ملی در اراضی مرغوب و قابل کشاورزی این طرح را اجرا کنیم، این موضوع شامل اراضی مرغوب محور همدان به بهار و جاده کرمانشاه می‌شود پس گزینه‌های دیگر را بررسی خواهیم کرد روش ساخت نیز بیشتر خانه‌های ویلایی است؛ ۱۲۰ واحد مسکن ملی نیز در تپه حاج شمسعلی همدان در حال ساخت است.
استاندار همدان گفت: برای پتروشیمی ابن سینا نیازمد سرمایه‌کلان هستیم برای تحقق آن نیز با صندوق توسعه ملی و چند بانک رایزنی شد خوراک پتروشیمی تامین شده است. رونق اقتصادی منطقه ویژه جهان را پیگیر هستیم.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری