آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

رنج مضاعف اجاره مسکن

نماینده ولی فقیه در سخنان خود در اقامه نماز عید فطر سال ۱۴۰۲ در مصلی همدان بر همدلی و افزایش کمک به مستاجران برای کاهش رنج مضاعف اجاره بهای مسکن در شرایط اقتصادی امروز جامعه تاکید کرد.


همدان‌نگار، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثق در حضور باشکوه مردم همدان در نماز عید فطر امسال با یاد‌آوری نقش درونی و بیرونی روزه‌داری بر مسلمانان و انسان‌های مومن و خداترس و تاثیر آن بر جامعه گفت: خیر جامعه اسلامی در انجام اموری است که دین بر آن تاکید کرده است وباید در عمل نیز به آن پرداخته شود و در مرحله شعار باقی نماند.
وی ادامه داد: یکی از این موارد کمک و همدلی مردم برای کاهش هزینه‌های سر‌سام‌آور اجاره‌بهای مسکن مستاجران است عزیزانی که یا در‌آمد اندکی دارند یا در شرایطی به لحاظ سنی هستند که دیگر توانایی تامین هزینه‌های مضاعف اجاره‌بها را ندارند؛ پس این الزام دینی و شرعی بر جامعه مومن و اسلامی است که در این حوزه از کمک خیر و خداپسندانه برای حمایت از مستاجران دریغ نکنند و بار سنگین اجاره‌بها را از دوش مستاجران بردارند.
امام‌جمعه همدان از دیگر موارد نیک‌اندیشی و خیر‌خواهی جامعه اسلامی و انسانی را پرهیز از گناهانی مانند دروغ، سوء‌استفاده، کم‌فروشی و توجه به رعایت خلق حسنه در خانواده و تامین استحکام خانواده، رعت حرمت و عزت مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌های اجرایی و غیره نام برد.
شعبانی موثق در بخش دیگر خطبه‌های نماز عید فطر افزود: همدان نیازمند فضای فرهنگی مناسب برپایی نمازجماعت است که سال‌ها برای آن هزینه و بنای آن نیمه‌کار است پس از وظایف مسئولان توجه به این موضوع و پیشگیری از هدر‌رفت بیت‌المال در این حوزه است.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری