آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

افزایش تعامل مردم کاهش خاموشی‌ها

مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، گفت: افزایش تعامل و مشارکت شهروندان منجر به کاهش خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده می‌شود.
همدان‌نگار؛ شیرزاد جمشیدی بابیان این مطلب در نشست خبری با خبرنگاران یاد‌آور شد: با کاهش بارندگی‌ها و افزایش زود‌رس دمای هوا در قیاس با سال قبل، توانیر مجبور به اجرای خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده است که در جداولی به اطلاع مشترکان رسیده است.
وی افزود: استان همدان منطقه‌ای سرد و کوهستانی است و شهروندان می‌توانند با استفاده از دمای کولر بین ۲۴ تا ۲۶ درجه، استفاده از نور طبیعی حتی‌الامکان و غیره به کاهش خاموشی‌ها بیش از گذشته کمک کنند. فقط کافی است ۱۰ درصد مصرف انرژی خود را کاهش دهند.
وی در پاسخ به این سؤال که اداره‌ها بر اساس قوانین ملزم به استفاده ۲۰ درصدی برق خود از انرژی‌های نو هستند چه تعداد از ادارات استان این موضوع را رعایت کردند، گفت: در سال‌های قبل در قانون بودجه این موضوع مطرح‌شده بود که ادارات باید ۲۰ درصد از انرژی برق خود را برق خورشیدی تأمین کنند اما فقط تعدادی از ادارات استان که به انگشت‌شمار یکدست نیز نمی‌رسد این موضوع را انجام دادند و غالبا با نیز از مجموعه وزارت نیرو هستند.
جمشیدی ادامه داد: متأسفانه با شرایطی که ایجاد شد سایر دستگاه‌ها به دلیل اختصاص نیافتن بودجه برای این موضوع، تاکنون موفق به اجرای آن نشده‌اند اما شرکت توزیع برق دراین‌باره مکرر با همه اداره‌ها نامه‌نگاری لازم را انجام داده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در پاسخ به سئولی دیگر مبنی بر اینکه در شرایط موجود مشترکان برق صنعتی نیز طبق قوانین با اعمال خاموشی‌ها می‌توانند توانیر را یاری دهند تاکنون چقدر در استان محقق شده است؟، افزود: هرسال تفاهم‌نامه‌هایی را با مشترکان صنعتی، کشاورزی و غیره برای اعمال خاموشی‌ها در ساعت اوج داریم که سال قبل با این روش ۱۶۳ مگا‌وات به کاهش بار کمک کردند و امسال نیز بیش از آن محقق خواهیم کرد. سال قبل از این محل بیش از ۵ میلیارد‌تومان پاداش به همکاری‌کنندگان تعلق گرفت.
جمشیدی درباره ماینر‌های کشف شده نیز گفت: از ۲ سال قبل به این طرف تاکنون موفق به شناسایی و جمع‌آوری یک هزار و ۷۶۹ ماینر غیر‌مجاز شدند که باری در حدود ۳٫۲ مگاووات بر شبکه تحمیل می‌کرده است ارزش انرژی مصرفی محاسبه شده نیز برای این دستگاه‌ها بیش از ۸ میلیو‌ن کیلو‌وات ساعت بوده است که خسارتی بیش از ۴ میلیارد‌تومان وارد کردند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بدون اشاره به تعداد مشترکان برق صنعتی، خانگی و غیره در استان، ادامه داد: سال قبل به تعداد مشترکان برق استان ۱۶ هزار مشترک اضافه شد که حدود ۱۳درصد مشترکان برق استان را شامل می‌شود. برای مدیریت مصرف و کاهشی خاموشی در استان همه اطلاع‌رسانی‌ها را در قالب رسانه‌های دیداری و شنیداری روزانه و هفتگی اجرا کردیم و از مردم نیز تقاضا داریم که صنعت برق کشور را در استان در این حوزه در شرایط موجود یاری دهند.
همدان‌نگار//:

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری