آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

۹۹ میلیارد‌تومان اعتبار طرح‌های راهداری همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از اعتبار ۹۹ میلیارد‌ تومانی برای بهره‌برداری طرح‌های راهداری استان در چهل سومین دهه پیروزی انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ خبر داد.
همدان‌نگار؛ صفر صادقی‌راد در نشست خبری امروز ۱۸ بهمن سال ۱۴۰۰ تعداد بهره‌برداری این طرح‌ها را ۳۷ عنوان نام برد و گفت: طرح‌ها به ترتیب ۶۹ و ۱۶ کیلومتر روکش آسفالت و نصب حفاظ وسط راه، نصب یک‌دستگاه سامانه ثبت تخلف رانندگی، روشنایی و افزایش مسیر عبور در دو دهانه پل، بهره‌برداری مجتمع خدمات رفاهی بین جاده‌ای و دو سامانه توزین در محور‌ها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان افزود: برای ارائه خدمات روز‌افزون به شهروندان در راه‌های استان و نوسازی امکانات راهداری سه دستگاه لودر خریداری و به مجموع امکانات ۳۱۲ دستگاه خودرو‌های سبک و سنگین راهداری اضافه شد و اکنون بر این اساس ۵۳۳ نیرو در ۳۴ راهدار‌خانه استان در شبانه‌روز خدمات خود را با ۳۱۲ دستگاه خودرو ارائه می‌دهند.
وی با تاکید بر این‌که امسال برای بهبود وضعیت تردد در راه‌های استان به ترتیب ۱۴۰ کیلو‌متر و ۴۳‌هزار متر‌مربع روکش آسفالت و لکه‌گیری را راهداری استان انجام داده است، ادامه داد: برای نصب ۵۰ کیلو‌متر حفاظ وسط راه نیز قراردادی امضا و برای کاهش حوادث جاده‌ای و افزایش دید رانندگان در ۲۲ کیلو‌متر از محور‌های متقاطع نیز سامانه روشنایی نصب شده است.
صادقی‌راد درباره اقدام راهداری استان در فصل زمستان پیش‌رو نیز، اظهار کرد: بر اساس نیاز و بر‌آورد‌ها در ماه‌‌های اخیر و با آغاز فصل زمستان سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۲ هزار‌تن مخلوط ماسه و نمک از ذخیره بیش از ۸۰ هزار‌تن مواد یخ‌زدا و ایجاد‌ اصطکاک در ۵۴۰۰ کیلومتر جاده و حدود ۱۷ گردنه برف‌گیراستفاده شده است.

مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل‌جاده‌ای استان همدان نحوه نظارت بر تردد خودرو‌‌ها در محور‌های ارتباطی استان با استان‌های هم‌جوار و مرکز کشور را افزون بر نظارت فیزیکی و الکترونیکی پلیس‌راه به ترتیب استفاده از ۶۶ سامانه کنترل نظارت تصویری سرعت خودرو‌ها نام برد و گفت: افزون بر سامانه‌های فعلی نصب ۳۱ سامانه هم‌مانند نیز برنامه‌ریزی و در دستور کار است.
صادقی راد تعداد سامانه‌های نظارت تصویری نصب شده در محور‌های ارتباطی استان همدان را ۲۸ دستگاه بیان کرد و افزود: ۷۶ سامانه تردد شمار و چهار دستگاه توزین در حال حرکت در این مجموعه خدمات راهداری استان به شهروندان است؛ در بازه‌زمانی ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۶۲ میلیون سفر با افزایش ۱۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در سامانه‌های راهداری استان ثبت شد.
مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل‌جاده‌ای استان همدان از کالا‌های حمل شده مانند سیمان، فرآوره‌های نفتی، مواد معدنی، کشاورزی و نهاده های دامی در این‌ بازه‌زمانی توسط ۱۰۰ شرکت حمل و نقل کالا سخن گفت و ادامه داد: ۳۸ مجتمع خدمات رفاهی بین جاده ای در استان فعال است و ساخت ۱۵ مجتمع در حال ساخت است.

وی از مشکلات پیش‌روی راهداری استان را سرقت تجهیزات راهداری مانند گارد ریل، تابلو‌های اطلاع‌رسانی، راهنمایی و رانندگی و هشدار دهنده نام برد و افزود: برای این سرقت‌ها که در حدود ۶ هزار عنوان است اقدام قانونی و حقوقی انجام شده است.
صادقی‌راد ادامه داد: نیرو‌های راهداری برای طرح نوروزی بر اساس مصوبه ستاد سفر از ۲۵ اسفندماه امسال تا ۱۵ فروردین در آمادگی نوبت‌کاری خواهند بود و خدمات سفر و راه را ارائه خواهند داد.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری