آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

همدان؛ تیرماه؛ سال ۱۴۰۱ میزبان رویداد بین المللی تئاتر کودک

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: همدان یکم تا ششم تیر ماه میزبان رویداد بین المللی بیست هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ و ‌نوجوان کشور است که شور و شعف خاصی برای مخاطبان جشنواره و نسل کودک و نوجوان ایجاد می‌کند.
همدان نگار به نقل از روابط عمومی بیست‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌و‌نوجوان همدان،مسعود ویژه در جلسه با مدیران آموزش و پرورش استان همدان به منظور هماهنگی گروه‌های دانش‌آموزی و سالن‌های اجرا برای دانش‌آموزان، اظهار کرد: بیشترین مخاطب ما در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان؛ دانش آموزان هستند.
وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری جشنواره در سال‌های گذشته همزمان با روز جهانی کودک در مهرماه بود، افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا زمان جشنواره بیست‌وهفتم به تعویق افتاد و این رویدار از یکم تا ششم تیرماه در همدان برگزار می‌شود که برگزاری مطلوب جشنواره، هماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی استان همدان هم در ادامه گفت: از بیست‌وهفت دوره جشنواره تنها ۵ دوره در خارج از استان بوده و ۲۲ دوره از این جشنواره بین‌المللی در همدان پایتخت تاریخ و تمدن برگزار شده است.
سیدمحمد رضا جوادی به دو‌ بخش رقابتی و غیررقابتی جشنواره اشاره کرد و افزود: بخش رقابتی شامل بخش‌های خردسال، کودک، نوجوان، خیمه شب‌بازی و نمایشنامه‌خوانی و تئاتر بین‌الملل، فراگیر، میهمان، پژوهش، کارگاه‌های آموزشی و ‌نقد و بررسی هم بخش‌های غیررقابتی جشنواره را شامل می‌شوند.
وی با بیان اینکه امسال ۷۰ گروه نمایشی در جشنواره شرکت دارند، تصریح کرد: امسال تعداد هنرمندان و گروه‌های نمایشی و اجراها نسبت به دوره گذشته تقریبا دو برابر شده و جشنواره‌ای گسترده‌تر داریم چرا که در تمام شهرستان‌های استان و حتی حاشیه شهر هم اجرای نمایش خیابانی خواهیم داشت.
جوادی با اشاره به اینکه سالن‌های دانش‌آموزی و مهدیه دو سالن برای اجرای گروه‌های دانش‌آموزی است، بیان کرد: به دنبال این هستیم تا دانش‌آموزان بهترین بهره را از جشنواره ببرند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان هم با بیان اینکه تجربه استان برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بالاست، گفت: برای برگزاری مطلوب جشنواره باید تمام دستگاه‌های اجرای استان مشارکت داشته باشند.
یوسف سعیدی افزود: جشنواره باید بازخورد مثبتی داشته باشد و سطح فرهنگ را تقویت کند.
بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با هدف تقویت مهارت، رشد، آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری امیر مشهدی‌عباس با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار می‌شود.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری