آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

تحقق ۹۳ درصد درآمد‌های استان همدان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان از تحقق ۹۳ درصدی در‌آمد‌های استان با رشد ۴۱ درصد در مقایسه با سال قبل خبر داد.

همدان‌نگار، حسن پیمانی با یاد‌آوری این‌که مراحل خزانه‌داری استان کامل الکترونیکی است، گفت: بدهی‌های سال قبل(۱۴۰۱) دولت در استان به طور‌کامل مشخص و جمع‌آوری و اعتبار‌‌های هزینه‌ای، سرمایه‌ای و صورت‌های مالی در زمان تعیین شده به وزارتخانه تحویل شد.
نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان همدان درباره تعیین تکلیف اموال مازاد دولت طبق قانون و شرح وظایف، تاکید کرد: ۳۵۰ میلیارد ریال اموال مازاد دولت سال قبل فروخته شد؛ برای واگذاری ۱۸ ملک شناسایی شده دولت با قابلیت تجاری‌سازی، با همکاری سازمان خصوصی‌سازی کشور اقدام لازم انجام شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان با اشاره بر این‌که سال قبل حقوق ۴۲۰۰ کارمند دولت در استان متمرکز پرداخت شد، ادامه‌داد: این اداره کل موفق به کسب رتبه نخست کشور با اجرای سامانه درخواست وجه الکترونیکی، حسابداری خزانه معین استان و مدیریت حساب‌های بانکی شده است.


پیمانی با اشاره بر این که استان همدان اقلیم سردی دارد و باید اعتبار‌ها عمرانی و موافقت‌نامه‌ها زودتر ابلاغ و مصوب شود، گفت: این موضوع بر اجرای طرح‌های عمرانی تاثیر نامطلوب دارد و موجب افزایش هزینه اجرای طرح خواهد شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان یاد‌آور شد: ۸۴۹۰ سند ملکی دستگاه‌های اجرایی تک برگی شد و بقیه اسناد دفترچه‌ای تعارض مالکیت داشته یا مشاعی است.
نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان همدان با یاد‌آوری این که ۴۸ ذیحساب و معاون ذیحساب تعیین شده توسط این اداره کل، مدیریت مالی ۷۳ دستگاه اجرایی استان را نظارت و کنترل می‌کنند، افزود: دریافت مشورت از ذیحساب توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی برای محاسبه‌های عمومی، تکالیف قوانین مرتبط و حوزه مالی و محاسبه‌ها، نقش موثری در کاهش اختلاف نظر ذیحساب و مدیر دستگاه اجرایی دارد.
پیمانی با تاکید بر این‌که دستگاه‌ اجرایی موظف به بهره‌مندی از توان و تخصص افراد متعهد برای نظارت امور مالی و ذیحسابی است، افزود: باید برای پیشگیری از اختلاف نظر بین متولی دستگاه اجرایی و ذیحساب تعیین شده توسط این اداره‌کل، به لحاظ نظارتی و اجرایی وظایف محوله به ذیحساب شفاف و بدون ابهام باشد.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری