آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

همدان در سالنامه کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور نامگذاری یک روز به نام همدان در سالنامه کشوری را پذیرفته و مصوب کرده است.

همدان نگار، مسعود ویژه افزود: بر این اساس در سالنامه کشور، روز نخست شهریور هر سال به نام روز همدان مزین و نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: سال قبل شورای فرهنگ عمومی استان همدان با ۱۲۰ دستور کار و برگزاری ۶۷ جلسه در ۹ شهرستان استان همدان ۳۵۰ مصوبه داشت که از مصوبه های قابل توجه این جلسه ها زمان نامگذاری روز همدان و سند مهندسی فرهنگی استان بود؛ ۶۰ درصد مصوبه های شورای فرهنگ عمومی اجرا شده است.

وی از چالش های پیش روی مصوبه های شورای فرهنگ عمومی را در استان نبود امکان مالی و نبود پشتیبانی اجرایی نام برد و افزود: برای رفع این مشکلات باید قوانین بالا دستی مصوب شود همچنین اگر در شورای فرهنگ عمومی به مسایل جزیی پرداخت شود ضعفی برای فعالیت شورا است که نباید به آن پرداخت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از اجرای برنامه های فرهنگی استان در محور هایی مانند افزایش نشاط اجتماعی و امیدآفرینی، برگزاری جشنواره و رویدادها، تاسیس دانشگاه فرهنگ و هنر،اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در حوزه فرهنگ و هنر،کادرسازی هنری، توجه روز افزون به اقتصاد فرهنگ و راه‌اندازی فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی و هنری، تقویت بنیه اعتقادات دینی و اقدامات فرهنگی و هنری در کنگره شهدا ست.
همدان نگار://


لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری