آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

بهره‌برداری بیمارستان اکباتان همدان، پایان امسال

همدان نگار، حمید نصرتی قانعی- خبرنگار- رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: ساخت بیمارستان اکباتان همدان در حوزه عمرانی مراحل نهایی را سپری و پیش بینی بهره‌برداری بیمارستان اکباتان همدان با تجهیز، پایان امسال(۱۴۰۱) است.

همدان نگار؛ محمد مهدی مجذوبی در نشست خبری با هدف تشریح فعالیت‌های این حوزه دانشگاهی، افزود: ساخت بیمارستان متناسب با نیازسال ۸۷ طراحی شده بود که سعی می‌کنیم بر مبنای نیاز‌های امروز پزشکی جامعه آن را بهره‌برداری کنیم.
وی درباره دریافت مجوز آموزش رشته‌های پزشکی جدید در دانشگاه پزشکی ابن‌سینای همدان نیز با یاد‌آوری این‌که در مقاطع تحصیلات تکمیلی تعداد دانشجویان کمتر از سایر مقاطع است، ادامه داد: برای رشته‌های آموزشی فوریت‌های پزشکی، علوم تشریح، مهندسی بهداشت، سلامت در بلایا و حوادث و ژنتیک انسانی به ترتیب در مقاطع کارشناسی پیوسته، دکترا، ارشد، ارشد و ارشد موفق به دریافت مجوز شدیم که در مقطع دکترا ۲ نفر و در سایر مقاطع هر کدام ۶ نفر دانشجو جذب شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان درباره آخرین وضعیت مرکز جامع سرطان همدان نیز با اشاره بر این که دوزیمتری برای مرکز خریداری و بایدتوسط کارشناسان متخصص آن حوزه نصب و راه اندازی شود، گفت:ساخت این مرکز سال۹۶ آغاز و ۲۱۷ تخت درمانی دارد این مرکز با مساحت ۲۴ هزار متر‌مربع ساخته شد اکنون در مرکز درمانی بیمارستان اکباتان همدان مرکز نقطه زن لنف شکاف نیز راه‌اندازی شده است.
مجذوبی با تاکید بر این‌که درباره آب همدان از ابتدا با عنوان نهادی حاکمیتی همه موارد قانونی و اصولی بهداشت و سلامت آب رعایت شده است از انجام همه آزمون‌های بهداشتی برای انتقال آب از سد تالوار زنجان به همدان سخن گفت و افزود: اکنون بر اساس معیار سازمان بهداشت جهانی و استاندارد‌های کشوری آب همدان از سلامت برخوردار است و برای گلایه‌های ناشی از بو و رنگ آب که در همه قسمت‌های شهر همدان نیز مصداق ندارد کمیته‌ای را مامور بررسی تخصصی و پیگیری خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار همدان‌نگار که به غیر کمبود دارو‌های اعصاب و روان یاد شده در استان دیگر در داروی بیماران خاص چه کمبودی دارید، توضیح داد: برای بیماران خاص مانند تالاسمی و یا دیابتی مشکل تامین دارو نداریم مشکل کمبود سرم نیز در استان برطرف شده است. مشکل کمبود دارو بیشتر ناشی از عملکرد شرکت‌های دارو‌سازی بود. برای دسترسی بهینه شهروندان استان به دارو‌خانه‌ها نیز، امسال ۵۶ داروخانه جدید راه‌اندازی و مجوز تاسیس آن صادر شد؛ اکنون بیش از ۲۵۷ داروخانه در استان داریم.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری