آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

استفاده ۱۷ درصدی مشترکان همدان از برق من

مدیر دفتر نظارت بر فروش و وصول شرکت توزیع برق استان همدان گفت: ۱۷ درصد مشترکان برق خانگی همدان از نرم افزار برق من استفاده می کنند.
همدان نگار، سهراب سهرابی افزود: با هدف اجرلی طرح تحول دیجیتال، تامین رفاه و آسایش مشترکان و توسعه ارائه خدمات غیرحضوری، افزون بر خدمات دفاتر پیشخوان، تارنمای برق من شرکت‌های توزیع برق نرم‌افزار برق من را فعال کردند ارائه تا مشترکان هر زمان بتوانند تمام خدمات عمومی برق، بدون مراجعه حضوری توسط تلفن همراه دریافت کنند.
وی خدمات این نرم افزار را سه بخش صورتحساب، خدمات مشترکان و شبکه برق عنوان کرد و گفت: اکنون از ۸۱۰ هزار مشترک برق خانگی استان، ۱۳۶ هزار نفر از خدمات این نرم افزار استفاده می کنند.

وی به کاربرد شناسه قبض مشترکان برق در استفاده از خدمات غیرحضوری شرکت برق اشاره کرد و گفت: شناسه قبض یک عدد ۱۳ رقمی است که به صورت منحصر به فرد به هر مشترک اختصاص داده شده و در همه پیامک‌های قبض که برای مشترک ارسال می‌شود، این شناسه درج شده و حتی اگر مشترک پیامک‌های قبلی را پاک کرده و به شناسه قبض دسترسی ندارد، می‌تواند از روی برچسب زرد رنگ نصب شده روی کنتور برق به این شناسه دسترسی پیدا کند.
سهرابی از خدمات پرکاربرد اپلیکیشن‌ «برق من» را مشاهده قبض برق، سوابق مصرف انرژی، سوابق و نیز مواردی نظیر درخواست خرید انشعاب، تسویه حساب، بازرسی کنتور، اطلاع‌رسانی برشمرد و افزود: خدمات پرکابرد این برنامه مشاهده قبض برق، خدمات برق از طریق اپلیکیشن در سه بخش اصلی شامل صورتحساب، خدمات مشترکان و شبکه برق پیاده‌سازی شده که به عنوان مثال در بخش صورتحساب، مشترکان از گزینه صورت حساب می‌توانند آخرین قبض صادر شده را همراه با بدهی مشاهده و در این نرم افزار در فضایی خیلی امن قبض پرداخت کنند.
وی گفت: نرم افزار برق من مصارف دوره‌های قبل و روند مصرف ماه‌های گذشته را مشخص نشان می دهد.
مدیر دفتر نظارت بر فروش و وصول شرکت توزیع برق استان همدان به گزینه سوابق پرداخت در نرم افزار برق من نیز اشاره کرد و افزود: در مواردی که مشترک نیاز به مشاهده سوابق پرداختی دارد نیازی به مراجعه به حضوری نبوده و در نرم افزار به راحتی می‌تواند تمام پرداختی‌ها را با جزئیات مشاهده کند.
وی از نحوه استفاده از نرم افزار «برق من» در صورت تغییر شماره موبایل مشترکان سخن گفت و عنوان کرد: برای تغییر شماره موبایل که صورت حساب از طریق آن دریافت می‌شود، نیازی به مراجعه حضوری نیست و کافی است در نرم افزار «برق من» در قسمت خدمات برق گزینه ویرایش اطلاعات را انتخاب و از طریق آن فرایند شماره تلفن همراه جدید ثبت شود.
سهرابی خاطرنشان کرد: قبض‌های برق فعلی که در نرم افزار «برق من» طراحی شده با قبض سنتی سال‌های گذشته که به صورت کاغذی ارائه می‌شد، تفاوت زیادی دارد و قبض به صورت تحلیلی طراحی شده و مصرف مشترک، گرافیکی نمایش داده شده است.
وی به کاربرد نمودار میله‌ای عمودی اشاره و با بیان این که در این نمودار مصرف دوره جاری با دوره قبل مقایسه شده حتی دوره مصرف آتی پیش‌بینی شده است، افزود: در نمودار میله‌ای افقی نیز مصرف مشترک با همسایگان مجاورش مقایسه شده و به طور کلی قبض به صورت تحلیلی و گرافیکی پیاده‌سازی شده و حاوی اطلاعات بسیار مفیدی برای مشترکان و همچنین راهنمای خوبی در راستای مدیریت مصرف است.
مدیر دفتر نظارت بر فروش و وصول شرکت توزیع برق استان همدان در خصوص واگذاری انشعاب بیان کرد: متقاضیان انشعاب برق می‌توانند از گزینه خدمات مشترکین، گزینه انشعاب را انتخاب و مراحل ثبت از جمله مشخصات انشعاب درخواستی را وارد و مدارکی همچون مجوز ساخت و کارت ملی را بارگذاری و مراحل را تا انتها دنبال کنند.
وی با اشاره به نصب برچسب کیو آر کد خاطرنشان کرد: کیو آر کد، بارکد دو بعدی ماتریسی شامل چیدمانی از نقاط مربع شکل سیاه بر روی زمینه سفید است که می‌توان با اسکنر کیو آر کد با گوشی‌های هوشمند دوربین‌دار آن را بازخوانی کرد، داده نهفته می‌تواند نوشته، نشانی وب، پیامک، شماره تلفن یا داده دیگری باشد.

سهرابی یادآور شد: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در راستای ارائه خدمات به هنگام و بهتر به مشـترکان و افـزایـش ارائه خدمـات غیرحضـوری دارای برچسب‌هایی حاوی کیو آر کد بوده که با سامانه «برق من» لینک است و پس از اسکن کد با تلفن همراه هوشمند، ضمن نمایش مشخصات اشتراک مرتبط، خدمات دیگری مانند پرداخت قبض، خوداظهاری، تغییر شماره تلفن، نمایش قبض، پرداخت بهای برق مصرفی، اصلاح روشنایی معابر، اعلام نقاط رفع خطر، اصلاح ولتاژ و … را نیز برای مشترکان فراهم می‌کند.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری