آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

ازریابی تامین برق اضطراری مراکز حساس استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، گفت: آماده بکاری مولدهای برق اضطراری در ۱۳ مرکز حیاتی، حساس و مهم استان همدان با برگزاری رزمایش قطع برق ارزیابی شد.
همدان نگار، علی سهرابی بیدار درباره نحوه اجرای دوازدهمین رزمایش سراسری قطع برق در استان، افزود: این طرح برای مراکز مهم و حساسی مانند مراکز درمانی، امدادی، حمل و نقل و غیره اجرا شد تا تدبیر لازم برای تامین برق مستقل از شبکه برق در این مراکز با اهمیت ارزیابی شود، تا بر اساس آن در مدت زمان معین در شرایط اضطرار ویا بحرانی نیازهای ضروری و اولیه را این مراکز برای خود تامین کنند.
وی ادامه داد: اکنون با توجه به این مهم قطع برق و ارزیابی صحت عملکرد مولدهای برق اضطراری ۱۳ مرکز سطح‌بندی و دارای اهمیت استان انجام و ارزیابی شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان هدف از اجرای این رزمایش را تمرین و حفظ آمادگی و انجام کارگروهی واحدهای عملیاتی با حضور ۶۳ نفر در ۱۳ مرکز عنوان کرد.

سهرابی بیدار ادامه داد: این رزمایش در ۱۰ شهرستان استان و با قطع برق ۱۳ مرکز حیاتی، حساس و دارای اهمیت که از قبل شناسایی شده‌اند برگزار شد تا آمادگی این مراکز در شرایط اضطراری ارزیابی شود.
وی درباره پدافند غیرعامل گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در بخش های فنی و شبکه، سایبری و حفاظت فیزیکی و حراست برای بررسی و حفظ آمادگی و پدافند غیرعامل اقدام شده است.
سهرابی بیدار افزود: تشکیل جلسه های مدیریت بحران و پدافندغیرعامل در ستاد شرکت و واحدهای اجرایی مرتبط به منظور آمادگی و پاسخگویی به هنگام در شرایط اضطرار، بازدید و تعمیر های پیشگیرانه (پی ام) در سه بخش شبکه‌های فشار متوسط، فشار ضعیف و پست‌های توزیع استان شامل این اقدام ها است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از شناسایی نقاط ضعف و حادثه‌خیز شبکه و اقدام به اصلاح، بهینه و مقاوم‌سازی با اولویت سخن گفت و افزود: شاخه‌زنی و هرس درختان مشرف به شبکه‌های برق به منظور جلوگیری و کاهش حوادث احتمالی در مواقع باد و طوفان و تهیه و بروزرسانی بانک اطلاعاتی و کتابچه مدیریت بحران در واحدهای مرتبط انجام شده است.

وی با اشاره به نامه نگاری با مراکزدرمانی، صنایع، جهاد کشاورزی و غیره با تاکید به تهیه مولد برق اضطراری به اداره ها، مجموعه‌ها و صنایع زیردست برای مواقع اضطراری ادامه داد: ارزیابی و تهیه گزارش از مولدهای برق اضطراری مراکز مهم و حساس و حیاتی مطابق دستورالعمل ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل و شرکت توانیر، تهیه و بروزرسانی نقشه‌های مانوری و رینگ خطوط برای استفاده در مواقع بحران مبتنی بر جی آی اس و برنامه ریزی و اجرای مانورهای تمرینی و پدافندی با هدف پیشگیری و افزایش سطح آمادگی پرسنل شرکت انجام شد.
سهرابی بیدار برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران به منظور توانمندی‌سازی منابع انسانی شرکت و تهیه مولد برق اضطراری برای مواقع اضطرار را از دیگر اقدام های اجرایی در بخش فنی و شبکه عنوان کرد.
وی اقدام های بخش سایبری را تشکیل کمیته واکنش سریع در این بخش، خرید فایروال و سرور پشتیبانی برای اتاق سرور به منظور پدافند سایبری، مستقل کردن شبکه او تی از آی تی از (پیشگیری ازنفوذ به سامانه های کنترل صنعتی)، کنترل و پایش مداوم و قطع ارتباط های غیرضروری براساس وضعیت‌های اعلامی (زرد، نارنجی، قرمز) و پشتیبانی از اطلاعات سازمان و دسترسی به منابع نام برد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: تجهیز ساختمان‌های اداری و انبارهای شرکت توزیع به سامانه پایش تصویری، ایجاد گشت تلفیقی با عوامل نیروی انتظامی برای پیشگیری و مقابله با سرقت تجهیزات شبکه‌های توزیع، بکارگیری نیروهای نگهبان حفاظت فیزیکی تجهیز شده و نصب سامانه اعلام سرقت در پست‌های زمینی و انبارهای شرکت،آموزش نیرو های حفاظت فیزیکی و برگزاری دوره‌های خاموش کردن آتش، آموزش دفاع شخصی و غیره نیز از دیگر فعالیت‌ها بوده است.
همدان نگار://
کلیک کن:
http://edch.ir/

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری