آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

تفاهم‌نامه همکاری آبفا وبسیج سازندگی امضا شد

فرمانده پایگاه بسیج شرکت آب و فاضلاب استان همدان از امضای تفاهم‌نامه مشترک آبفای استان با بسیج سازندگی خبر داد.
همدان‌نگار به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، سعید میرزایی سامعی با اشاره به موضوع این تفاهم‌نامه گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) وبه‌منظور عمران و آبادانی مناطق محروم روستایی استان درموضوع مهم و حیاتی تأمین آب شرب و به‌منظور هم افزایی و ظرفیت‌های موجود، تفاهم‌نامه ای فی ما بین شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب استان همدان وسازمان بسیج سازندگی استان منعقد شد.
وی ضمن اشاره به مفاد تفاهم‌نامه مذکور عنوان کرد: بر اساس مفاد مندرج در این تفاهم‌نامه؛ تأمین و توزیع آب شرب مناطق کمتر برخوردار و روستایی در سراسر استان با مشارکت طرفین و جلب همکاری بخش غیر دولتی به ویژه جوانان مستعد داوطلب و جهاد گر این مناطق انجام خواهد شد.
وی در خصوص برخی اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه توضیح داد: از جمله این اهداف میتوان به تحقق منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) به‌منظور کمک به رفع محرومیت، عمران و آبادانی مناطق کم برخوردار و روستایی در موضوع تأمین و توزیع آب شرب اشاره کرد.
فرمانده پایگاه بسیج شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه هم افزایی بین دستگاهی با استفاده از ظرفیت‌های موجود از دیگر اهداف تعریف شده در این تفاهم‌نامه است، عنوان کرد: شناخت، بکارگیری و استفاده از ظرفیت نیروی جوان و با انگیزه جهادی در عمران و آبادانی مناطق محروم، کم برخوردار و روستایی با هدف کمک به رفع مشکل آب شرب این مناطق از جمله اهداف مورد نظر می باشد.
وی تصریح کرد: ما با انعقاد تفاهم‌نامه مذکور به دنبال تقویت روحیه جهادی و بسط فرهنگ کار و تلاش، جلب مشارکت مردمی در مناطق محروم، القاء روحیه امید در جامعه، الگوسازی همکاری های فی‌مابین و توسعه و بسط آن در سطح کشور، کمک به افزایش کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی و افزایش سرمایه اجتماعی ضمن خدمت رسانی بی منت به مستضعفین هستیم.
میرزایی در ادامه ضمن اشاره به برخی محورهای تفاهم‌نامه ذکر شده خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های آبرسانی تک روستایی، احداث مجتمع های روستایی و تکمیل پروژه های نیمه تمام از محل اعتبارات ملی و استانی، توسعه و بهسازی ناوگان آبرسانی سیار با استفاده از ظرفیت مشارکت عمومی وخصوصی وکمک به اجرای برنامه اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع ارزشمند آب شرب از جمله اقدامات در دستور کار است.
وی افزود: استفاده از ظرفیت طرفین به‌منظور به روز رسانی آمار و اطلاعات مناطق هدف، استفاده از فناوری های نوین در راستای تحقق اهداف تفاهم‌نامه با مشارکت شرکت های دانش بنیان ایرانی و همچنین بهره گیری از ظرفیت مشارکت مردمی و ایجاد هم افزایی با بکار گیری کلیه ظرفیت‌های موجود از دیگر محورهای تعریف شده در این تفاهم‌نامه می باشد.
وی توضیح داد: به موجب این تفاهم‌نامه، طرفین دارای تعهداتی می باشند که به‌منظور هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای آن، کار گروهی هایی در سطح استان متناظر با آن تشکیل می‌گردد.
وی بیان کرد: همچنین مصوب شده به‌منظور انجام هماهنگی، تأمین اعتبارات، ایجاد زیرساخت‌های لازم، بسیج ظرفیت‌های استانی، کنترل پیشرفت برنامه‌های عملیاتی و ارائه گزارش مستمر کمیته شهرستانی متناظر با این تفاهم‌نامه تشکیل می‌گردد.
لازم به ذکر است تفاهم‌نامه فی‌مابین شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان و سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) همدان در سه نسخه شامل ۷ ماده و ۳۹ بند تهیه گردید.
همدان‌نگار//:

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری