آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

افزایش ۴ درصدی مصرف برق در استان همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از افزایش ۴ درصدی مصرف برق استان در قیاس با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

همدان نگار علی سهرابی بیدار با یادآوری این که اکنون اوج بار در استان همدان بیش از ۸۰۰ مگاوات است گفت: امسال با پیش بینی افزایش دمای تابستان، از خرداد ماه برنامه‌های مدیریت مصرف برای عبور بدون مشکل از اوج بار مصرف سال ۱۴۰۲ با جدیت در دستور کار است
وی با بیان اینکه در کنار اقدامات فنی برای مدیریت بار، همراهی و مشارکت و مدیریت مصرف انرژی توسط مشترکین همواره محور اساسی است، گفت: در حال حاضر پیک بار استان همدان از ۸۰۰ مگاوات عبور کرده است که در مقایسه با سال گذشته شاهد ۴ درصد رشد مصرف هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: با توجه به تداوم و ماندگاری افزایش دما طی روزهای آتی، مدیریت مصرف یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای تأمین برق پایدار است.

وی عنوان کرد: در پی افزایش بار شبکه و افزایش بی‌سابقه دما در روزهای اخیر، حوادث شبکه‌ای نیز از قبیل سیم بریدگی، آسیب دیدن مفاصل کابل‌ها و ترانسفورماتورهای تغذیه‌کننده مشترکین به علت عدم رعایت مصرف مشترکین رخ داده است.
سهرابی بیدار با بیان اینکه تاکنون با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اجرای طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای مشترکین صنعتی، کشاورزی و اداری برای تأمین برق پایدار در استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: همچنین این شرکت برای تأمین برق پایدار، برنامه‌ریزی سالیانه در راستای تعمیر و نگهداری خطوط را به صورت دقیق و روزانه عملیاتی می‌کند.
وی با بیان اینکه طرح‌های بازدید از شبکه، اجرای برنامه پی ام، مقاوم‌سازی و رفع مشکلات شبکه از اولویت‌های این شرکت است، ادامه داد: در این راستا از تمام امکانات اعم از گروه‌های تعمیراتی خط گرم و سایر گروه‌های عملیاتی و پیمانکاران مجرب و تجهیزات پیشرفته کنترل بار شبکه‌ای برای تسریع در رفع عیوب احتمالی خطوط استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه قطعی برق مراکز جمعیتی جزو خطوط قرمز وزارت نیرو و شرکت توزیع نیروی برق استان است، افزود: تاکنون مراکز جمعیتی سطح استان از قبیل شهری و روستایی، مشمول برنامه‌های مدیریت بار نشده‌اند.
وی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قطعی‌های مقطعی کمتر از ۲.۵ ساعت برای تعمیرات با اعلام قبلی از طریق صدا و سیما و همچنین اطلاع‌رسانی از طریق بخشداری‌ها و دهیاری‌ها انجام می‌شود و قطعی ناخواسته خطوط بر اثر حوادث نیز در کوتاه‌ترین زمان با حضور اکیپ‌های عملیاتی و پیمانکاری رفع می‌شود.

سهرابی‌بیدار با اشاره به انتشار اخباری در زمینه قطعی برق و ایجاد اختلال در کلرزنی آب روستاها در یکی از شهرستان‌ها عنوان کرد: هیچ گونه قطعی در مراکز جمعیتی وجود ندارد و تعمیرات شبکه نیز از قبل اطلاع‌رسانی می‌شود و برای رفع قطعی‌های ناخواسته براثر افزایش بار ،حوادث شبکه و… نیز در کوتاه‌ترین زمان اقدام می‌شود، بنابراین هیچ مشکلی در این زمینه در روستاها از سوی شرکت برق وجود ندارد.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری