آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

۸۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کشف شد

فرمانده انتظامی استان همدان، گفت: این کلاهبرداری در قالب یک شرکت سرمایه‌گذاری شکل گرفته بود که بر اساس اخبار موفق به کشف آن شدیم.
همدان‌نگار؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سلمان امیری، افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد، متهم از افراد معتمد بوده و با جلب اعتماد افراد به جمع آوری مبالغ هنگفتی در قالب سرمایه گذاری در بورس و ملک با سود نامتعارف اقدام کرده است.
سردار امیری بیان کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد با توجه به اینکه متهم از افراد معتمد بوده، مالباختگان به وی اعتماد کرده و تمام سرمایه زندگی خود را به عنوان مشارکت در اختیار وی قرار داده اند.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از مالباختگان به علت تعطیلی شرکت اقدام به شکایت از متهم کرده اند، ادامه داد: مقام قضایی با ارائه اسناد و مدارک پرداختی توسط ۷۹ نفر از مالباختگان، دستور جلب متهم را صادر کرد.
سردار امیری تصریح کرد: با اقدامات اطلاعاتی و به‌کارگیری شگردهای پلیسی متهم در حالیکه قصد داشت از همدان خارج شود در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و یک دستگاه لپ تاب از وی کشف و به پلیس آگاهی منتقل شد.
وی با اشاره به اینکه مجموع کلاهبرداری‌های متهم افزون بر ۸۰ میلیارد ریال است، گفت: از متهم درباره بزه ارتکابی تحقیقات به عمل آمد که مشخص شد او به روش سرمایه گذاری به سبک شرکت های هرمی، مبالغ را از افراد جدید اخذ و به عنوان سود به افراد قبلی پرداخت و قسمتی از سرمایه را نیز در شمال کشور برای خرید زمین و اسب هزینه کرده است.
فرمانده انتظامی همدان به شهروندان توصیه کرد: افراد کلاهبردار با پرداخت سودهایی نامتعارف، افراد را به طمع می‌اندازند و پس از جلب اعتماد آنها و در فرصتی مناسب، پس از جمع کردن پول های مردم به مکانی نامشخص متواری می شوند که در این پرونده با هوشیاری یکی از مالباختگان و سرعت عمل کارآگاهان پلیس، متهم دستگیر و قسمت قابل توجهی از اموال به صاحبانشان برگردانده شد.
‌همدان‌نگار//:

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری