آخرین بروزرسانی سایت : ۳۱ / اردیبهشت / ۰۳ | ۶:۱۸ بعد از ظهر

آغاز ساخت پیاده راه بابا‌طاهر همدان

شهردار منطقه ۴ همدان از آغاز ساخت پیاده‌راه بابا‌طاهر همدان در حد فاصل میدان‌مرکزی شهر(امام خمینی ره) تا میدان امامزاده‌عبدالله(ع) سخن گفت و هزینه ساخت مرحله نخست این پیاده راه   ۱۰ میلیارد‌تومان بیان کرد.

همدان‌نگار، علی طهماسبیان در حضور شهردار همدان و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر همدان، نمایندگان فراجای شهرستان(راهور و انتظامی)، مسئول مطالعات میدانی این طرح از دانشگاه بوعلی‌سینای همدان بازه زمانی طرح را بر اساس پیش‌بینی‌ها ۸۰ روز به اضافه یک روز مازاد عنوان کرد.

وی افزود: اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت مرحله نخست طرح پیاده‌راه باباطاهر همدان که از میدان‌مرکزی شهر به سمت میدان‌امامزاده عبدالله(ع تا ورودی نخست سبزه میدان به طول ۱۰۰ و  به عرض ۳۴ الی ۳۵ متر اجرا خواهد شد ۱۰ میلیارد‌تومان است.

شهردار منطقه ۴ همدان با یاد‌آوری‌این که مدت اجرای طرح در تابلوی روان‌نمایی به اطلاع شهروندان خواهد رسید، ادامه داد: اکنون در روز نخست این تابلو عدد ۸۱ را نمایش خواهد داد اما پیش‌بینی آنست که اجرای ۱۰ الی ۲۰ روز زودتر از زمان نشان داده شده در این تابلو به پایان برسد.

طهماسبیان با اشاره بر این‌که برای اجرای طرح، حدود ۵۰ تا ۶۰ سانت حفاری عمقی اجرا خواهد شد؛ از پیوست‌های جانبی طرح برای آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی مردم در مشارکت روز‌افزون ساخت‌ طرح‌های موثری مانند این در افزایش ظرفیت گردشگری شهر بر مبنای مطالعات میدانی و شهری دانشگاه بوعلی‌سینای همدان سخن‌گفت.

شهردار منطقه ۴ همدان افزود: در محور اجرای طرح، ۲ مسیر عبور آب‌های سطحی وجود دارد و بخش عمده امکانات تاسیسات شهری به عمق زمین منتقل خواهد شد بدین‌لحاظ از دستگاه‌‌های خدمات‌رسان انتظار داریم تا در زمان اجرای اقدام لازم ر ا برای جابه‌جایی و انتقال این تاسیسات انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این مراسم با تبریک روز شورا‌ها با یاد‌آوری زمان تشکیل این نهاد مردمی در سال۱۳۷۸،گفت: این نهاد مردمی به مدت ۶ دوره عمر خود را پشت‌سر‌گذاشت تا بر اساس اعتماد مردم به اعضای آن، نظارت مردم به نهاد شهرداری محقق شود.

محمود مسگریان در بخش دیگر سخنان خود به موضوع ساخت پیاده‌راه بابا‌طاهر اشاره کرد و گفت: سابقه اجرای طرح پیاده‌راه‌ در شهر و بازخورد آن از مردم، موید رضایت شهروندان از اجرای چنین طرحی در شهر است، پس انتظار داریم  شهرداری با همراهی و هماهنگی با مردم  طرح اجرا  و برای افزایش رضایت مردم در مسیر اجرای آن،  فضایی برای عبور ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهری پیش‌بینی کند.

شهردار همدان در این مراسم با تبریک روز و هفته شورا‌ها به منتخبان مردم در این نهاد مردمی و شهری گفت: سال‌های قبل بر اساس طرح مطالعات جامع شهر، ساخت‌پیاده‌راه در مسیر‌های اصلی ششگانه شهری منتهی به میدان مرکزی شهر همدان(میدان امام خمینی ره) مصوب شد، بخشی از این طرح قبلا در مسیر‌های گردشگری آرامگاه بوعلی‌سینا و امتداد آن تا خیابان اکباتان و تپه هگمتانه اجرا و امروز شاهد اجرای بخش دیگر این طرح در خیابان بابا‌طاهر هستیم.

سیدمسعود حسینی با یاد‌آوری انجام مطالعات و ارزیابی اجتماعی تاثیرات اجرای طرح افزود:طرح پیاده‌راه بابا‌طاهر همدان با توجه به‌ دید‌گاه متخصصان، کاربران مسیر، کسبه و مردم اجرا خواهد شد این مسیر در شهر همدان یکی از زیباترین‌ پیاده‌راه‌ها کشور است که شهرداری همدان در حوزه گردشگری اجرا کرده است.

وی ادامه داد: جداره‌سازی میدان مرکزی شهر( امام‌خمینی ره) و برخی نقاط در خیابان های بوعلی و اکباتان اجرا شد بر اساس پیش‌بینی و برآورد‌ها امسال مستقیم و غیر‌مستقیم در حوزه گردشگری شهر همدان ۳۰۰ میلیارد‌تومان هزینه خواهد شد.

شهردار همدان از نقش گردشگری در رونق اقتصاد شهر سخن گفت و ادامه داد: انجام طرح‌های عمرانی در این حوزه، سهم شهر همدان از در‌آمد‌های حوزه گردشگری در کشور افزایش خواهد داد.

همدان نگار://

 

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری