آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

بهره‌مندی قانونی دستگاه‌ها از مولدسازی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: طبق قانون همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌هایی که نقش موثری در ایجاد در‌آمد ناشی از مولد‌سازی دارند از درآمد آن بهره‌مند خواهند شد.

همدان‌نگار، حسن پیمانی با اشاره بر این قوانین مصرح بر اجرای مولد‌سازی برای دستگاه‌های دولتی و زیر‌مجموعه دولت، افزود: در این قانون آمده ۵۰ درصد در‌آمد ناشی از مولد‌سازی دستگاه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به حساب تملک دارایی و سرمایه‌ای هر دستگاه اختصاص داده می‌شود تا برای امور مرتبط آن دستگاه هزینه شود.
وی ادامه داد: بقیه در‌آمد ناشی از این بخش نیز به خزانه واریز خواهد شد که نیم اول بعد از واریز کل وجه به خزانه کشور تخصیص می‌یابد همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اقدام لازم را بر اساس نامه‌نگاری مدیر کل اموال دولتی وزارت متبوع و پیگیری این اداره کل، برای فروش خانه‌های سازمانی در مسیر اجرای قانون جوانی جمعیت انجام دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: تسریع اجرای تسهیلات تبصره ۱۸ با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و سپردن اختیار آن به کارگروه استانی امکان‌پذیر است.
پیمانی گفت: اگر دستگاه‌ اجرایی شامل قانون مولد‌سازی اموال مرتبط را در مدت یک ماه از ابلاغ آیین نامه مرتبط با آن در سامانه سادا ثبت نکند این اموال به طور خود‌کار مازاد شناخته خواهد شد.
وی تاکید کرد: با مازاد شناخته شدن اموال ثبت نشده در سامانه سادا، هیات مولد‌سازی اقدام قانونی لازم را برای مولد‌سازی آن اموال در چارچوب قانون انجام خواهد داد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان درباره برخی روش‌های قانونی مولد‌سازی اموال مازاد دستگاه‌های دولتی و تابعه گفت: مشارکت با بخش غیردولتی، فروش توسط بازار سرمایه، فروش نقدی یا اقساط در مزایده عمومی، مذاکره یا واگذاری حق بهره‌برداری و غیره است.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری