آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

۱۵۰ طرح برق در دهه فجر ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، گفت: همزمان با دهه پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰، شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ۱۵۰ طرح را بهره‌برداری یا ساخت آن‌ها را بااعتبار یک هزار و ۴۱۳ میلیارد و ۸۵۴ میلیون ریال آغاز کرده است.

همدان‌نگار، علی سهرابی بیدار با تبریک چهل و سومین سالگرد خجسته پیروزی انقلاب اسلامی در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های استان، افزود: این طرح‌ها شامل ۱۱۱ طرح بهره‌برداری با یک هزار و ۱۳۷ میلیارد و ۹۲ میلیون ریال اعتبار و بقیه بااعتبار ۲۷۶ میلیارد و ۷۶۲ میلیون ریال آغاز ساخت است که طرح‌های بهره‌برداری در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند تویسرکان، اسدآباد، بهار، کبودراهنگ، رزن، فامنین و درگزین است که در این طرح‌ها ساخت ۳۶ هزار و ۷۴۰ متر شبکه ۲۰ کیلوولت زمینی و هوایی اصلاح ۵ هزار و ۱۰۰ متر اجرایی شده است.
وی با یاد‌‌آوری این‌که اکنون شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، ۷۸۶ هزار مشترک دارد، ادامه داد: ۸۰ درصد این مشترکان خانگی و بقیه در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و سایر از نیروی برق توزیعی استفاده می‌کنند.

سهرابی بیدار با توضیح نحوه ایجاد زیرساخت‌های فنی برای توزیع برق در استان همدان، اظهار کرد: اکنون استان همدان به لحاظ هدر رفت انرژی توزیعی از شبکه، نسبت به شاخص کشوری پایین‌تر بوده و تلاش می‌کنیم مقدار هدر رفت را با اقدام‌های‌ فنی و اصلاح و ایجاد زیر‌ساخت‌ها به تعهد‌های لازم کاهش دهیم. اکنون هدر رفت انرژی ۹٫۶۹ است که برای رسیدن به شاخص ۹٫۵ در تلاش هستیم.
مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از آغاز اجرای حذف یارانه برق مصرفی بیش از الگوی مشترکان نیز سخن گفت و افزود: بر اساس قوانین موجود این روش از ابتدای بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ اجرایی شده و بر اساس آن بین ۱٫۵،۲٫۵ و ۳ برابر تعرفه پایه از مشترکان پر‌مصرف، هزینه خدمات ارائه‌شده وصول خواهد شد.

سهرابی بیدار تأکید کرد: بر مبنای آمار موجود ۷۰ درصد مشترکان خانگی در استان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و فقط ۲۲ درصد مشترکان در استان باید تعرفه برق ۱٫۵ برابری را بپردازند که با مدیریت مصرف، این مشترکان نیز به سقف الگوی مصرف خواهند رسید و ۸ درصد بقیه که حدود ۴۶ هزار و ۴۵۵ مشترک است باید تعرفه بیش از این را پرداخت کنند.
وی با تقدیر از همکاری مشترکان استان در پیک‌بار تابستان امسال، گفت: برای قدر‌دانی از این تلاش و همکاری، بر اساس تفاهم‌نامه امضاشده با مشترکان، پاداش‌هایی در قالب کاهش هزینه تعرفه به این مشترکان پرداخت‌شده است و این روند با افزایش همکاری روز‌افزون همه مشترکان در بخش‌های مختلف با امضای تفاهم‌نامه‌های مدیریت مصرف ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یکی از راه‌های تأمین انرژی را تأمین برق دوستدار محیط‌زیست نام برد و افزود: بر این اساس از سال‌های قبل برنامه‌ریزی برای ساخت و تأمین برق از انرژی خورشید در استان در دستور کار بوده و هست وموید آن فعالیت ۷ نیرو‌گاه خورشیدی با ظرفیت ۴۸٫۹ مگاوات در استان است در این روند حمایت‌ها ادامه دارد و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تولید انرژی برق از نیروی خورشیدی بر اساس ضوابط ادامه دارد؛ ۵ نیروگاه دی. جی و سی.اچ.پی با ظرفیت ۲۹.۱ مگاوات در استان همدان فعال است و پاداش‌های نیز در این حوزه پرداخت شد که کمک مؤثری برای کاهش پیک‌بار مصرف برق در استان بوده است.

سهرابی بیدار مانده مطالبات برق استان را ۱۱۳ میلیارد تومان بیان و گفت: به ترتیب ۲۹ و ۲۵ درصد از بدهی مربوط به مشترکان خانگی و عمومی است ۱۸ درصد بخش کشاورزی و ۱۶ درصد سایر است یک درصد هم مربوط به بخش صنعت که به دلیل همکاری مناسب در این حوزه قدر‌دان صنعت‌گران استان هستیم.
وی با اشاره به اینکه در نرم‌افزار «برق من» ۳۳ خدمت غیرحضوری به مشترکان ارائه می‌شود، گفت: با توجه به شرایط کرونایی زمینه خوبی برای ارائه خدمات غیرحضوری از طریق این نرم‌افزار تلفن همراه فراهم‌شده است.
سهرابی بیداد افزود: دریافت قبض، راهکارهای مدیریت مصرف، اطلاع از خاموشی‌های بی‌برنامه و با برنامه، گزارش حوادث برق، انتخاب پله مصرف، صورتحساب کامل، خود اظهاری، تسویه‌حساب، خرید و اصلاح انشعاب، تغییر تعرفه و دیگر موارد از طریق این نرم‌افزار ارائه می‌شود.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری