آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

قرائت کنتور برق از راه دور

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: مأموریت ما توزیع برق مطمئن و پایدار برای مشترکان است.

همدان نگار، علی سهرابی بیدار اظهار کرد: برای تسریع این مهم چهار محور تعریف شد که نخستین محور هوشمندسازی است و جهان اکنون در سمت و سو گام بر می دارد در ایران برخی استان‌ها در این حوزه پیشرو هستند.
وی افزود: هوشمندسازی در دو بخش انجام می‌شود که بخش اول آن هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری است که درکمیسیون انرژی نیز مطرح است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان ۸۱۰ هزار مشترک دارد، از این تعداد حدود ۶۵۰ هزار مشترک خانگی هستند.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه عمده مصرف انرژی برق در استان در بخش کشاورزی و صنعت است، ما در قدم اول هوشمندسازی را از این مشترکان آغاز کردیم که کنتورهای آنها از راه دور قرائت می‌شوند.
سهرابی بیدار با بیان اینکه در زمینه هوشمندسازی، رویت‌پذیری و قرائت در بخش مشترکین دیماندی به طور کامل انجام شده است و به سمت کنترل‌پذیری می‌رویم، گفت: در حال حاضر از مشترکین کشاورزی و صنعتی ما ۶ هزار مشترک سنگین کنترل‌پذیر شده‌اند و برای ادامه کار نیز یک فراخوان مناقصه برای ۳ هزار تابلو طی امسال برگزار شده است.
وی ادامه داد: بخش دوم هوشمندسازی شبکه است که در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و اردیبهشت ماه سال گذشته در روز صنعت برق، مرکز اسکادا افتتاح شدو در حال حاضر از طریق این مرکز بیش از ۳۵۱ نقطه پایش و مدیریت می‌شود و مدیریت هوشمند شبکه در استان فعال است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: در این راستا پست‌های زمینی عمومی که تغذیه‌کننده مشترکین شهر همدان است تجهیز می‌شوند که در حال حاضر آخرین تکنولوژی‌های دنیا را در این پست‌ها به کار گرفته‌ایم.
وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته اقدامات خوبی در بخش هوشمندسازی انجام شده است و در این حوزه رفتار بار و مدیریت شبکه و مدیریت سمت مصرف کننده در حال انجام است، گفت: محور دوم قابلیت اطمینان است که در این راستا نیز در بخش فشار ضعیف و ۲۰ کیلوولت ۳ هزار پایه مشکل‌دار تعویض شد.

سهرابی بیدار با یادآوری اجرای طرح تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار، افزود: نقاط مستعد سرقت در اولویت اجرای این طرح است تا از آسیب‌ها جلوگیری شود و امسال نیز برنامه تهیه ۶۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار اجرا شده است.
وی اظهار کرد: همچنین از طریق سامانه چاوش کنترل وضعیت ولتاژ شبکه را داریم که در منطقه‌ای ولتاژ ضعیف نباشد؛ و اطمینان حاصل کنیم که برق استان همدان استاندارد است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در راستای قابلیت اطمینان شبکه به سمت استفاده از خط گرم رفته‌ایم، افزود: ای امر در حال حاضر با استفاده از پیمانکار انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه محور سوم بهره‌وری است که اقدامات ما باید یک پیوست بهره‌وری داشته باشد و از دانش روز استفاده شود، گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان به عنوان ۳ شرکت پایلوت مطالعات بهره‌وری است.
سهرابی بیدار مشتری مداری و ارتباط دو سویه با مشترکین را محور چهارم و مهم برشمرد و عنوان کرد: در این راستا از همه ابزارهای لازم استفاده شده است که از جمله آنها می‌توان به اپلیکیشن «برق من» اشاره کرد که درخواست‌های مشترکین در کوتاه‌ترین زمان پیگیری و پاسخ داده می‌شود.
وی با بیان اینکه این چهار محور ما را به سمت توزیع برق مطمئن و پایدار می‌رساند گفت: سال گذشته وزارت نیرو با ۱۰۰ برنامه عملیاتی در ارکان صنعت برق، ورود کرد تا مشکلات پیش آمده در پیک بار ۱۴۰۰ را رفع کند و امسال نیز با استفاده از تجربه به دست آمده با ۱۴۰ برنامه وارد پیک بار تابستان و مدیریت آن شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: در تابستان با توجه به ورود سیستم‌های سرمایشی به مدار، مصرف کشاورزان و کاهش ضریب قدرت انتقال در شبکه، مصرف برق افزایش می‌یابد بنابراین بحث مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف برق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران یادآور شد: بر اساس این مصوبه و با توجه به عقدتفاهمنامه‌های همکاری، مشترکین کشاورزی با خاموش کردن الکتروموتور خود به مدت ۵ ساعت در اوج بار، قبض برق آنها رایگان می‌شود، و در بخش صنعت نیز صنایع خردهیچ محدودیتی برای مصرف ندارند اما صنایع بالای ۵۰۰ کیلووات و شهرک‌های صنعتی برای مدیریت بار می‌توانند یک شیفت کاری خود به روزهای تعطیل و جمعه منتقل کنند.
سهرابی بیدار اظهار کرد: همچنین سایر مصارف صنعتی نیز به تناسب نوع تولید می‌توانند در طرح‌های تشویقی مشمول صنعت مشارکت داشته باشند.
وی با بیان اینکه ادارات نیز مؤظف هستند در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند، گفت: برای بخش خانگی نیز مشوق‌هایی برای همراهی مشترکین در نظر گرفته شده که در صورت کاهش مصرف تا ۲۰ برابر هزینه برق مصرفی مشترک پاداش داده می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تأکید بر اینکه هیچ گونه خاموشی در مراکز جمعیتی شهرها و روستاها نداریم، تصریح کرد: تعمیرات و نگهداری شبکه نیز بر اساس برنامه و به صورت مستمر انجام می‌شود و در صورت وقوع حادثه نیز با تلاش همکاران در کمترین زمان برای رفع مشکل اقدام می‌شود.
وی با بیان اینکه همکاران ما همواره در هر شرایطی جهادگرانه فعالیت کرده‌اند، گفت: نمونه اقدام سریع و بدون درنگ طرح برق‌رسانی به ایستگاه پمپاژ تالوار است که در ۳ روز برای تأمین آب شرب همدان انجام شد.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری