آخرین بروزرسانی سایت : ۰۱ / خرداد / ۰۳ | ۸:۵۸ قبل از ظهر

تقویت فعالیت‌های آموزش حوزه سلامت

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از برنامه های راهبردی و هدفمند حوزه تعلیم و تربیت مدارس، آموزش سلامت محور است.

همدان‌نگار، اعظم گودرزی در جمع مراقبان سلامت استان در منطقه گل تپه با یاد‌آوری این‌که  مهارت افزایی آموزشی این عرصه بسیار اهمیت دارد، افزود: تامین و جذب نیرو برای تقویت آموزش سلامت محور کوشش شد؛ برای تحول در این بخش، رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد و با اولویت تخصیص و بکارگیری نیروی بومی، این نیاز جدی سازمانی و منابع، پیگیری خواهد شد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش‌های مهارت محور، یکی از فرآیندهای آموزشی است که اکنون آزمونه آن در چند منطقه و حوزه کشور، آغاز شده است.

گودرزی ادامه داد: برای افزایش ظرفیت‌ها در این حوزه با امضای تفاهم‌نامه با هلال‌احمر از  توانایی این بخش و نهاد برای تربیت مهارتی همکاران و خانواده ها، استفاده خواهد شد.

وی افزود: فعال‌سازی روزافزون زیرساخت‌های بهداشتی مدارس، در دستور کار است، در بخش بهسازی سرویس‌های بهداشتی با اعتبار‌ها و مشارکت‌های مختلف، این امر محقق خواهد شد.

گودرزی کمک به بهبود تغذیه دانش آموزان ازدیگر موارد تامین سلامت نام برد و ادامه داد: بر این اساس در دوره جدید برای تامین شیر مدارس، تلاش شد. تغذیه و سلامت از نگرانی‌های دیگر است که  با ساماندهی و پیشبرد مطلوب این مساله در محور آموزش، رفتار، الگو سازی، تاثیر و نقش تشکل سفیران سلامت بسیار ارزنده است.

 همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری