آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

همدان معین کردستان در اربعین

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: امسال استان همدان توسط ستاد اربعین کشور به عنوان معین استان کردستان برای اجرای برنامه های اربعین حسینی تعیین شده است.

همدان نگار، علی اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری زیست محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری همدان، افزود: پراکندگی در مدیریت مراسم و برنامه سال‌های قبل اربعین حسینی عامل آسیب زایی برای تحقق اهداف این مراسم باشکوه است که یکپارچگی و مدیریت واحد در برنامه‌ریزی اربعین اقدام ارزشمندی برای ایجاد نظم در خدمت رسانی به زائران حسینی است.
وی همچنین با گلایه از ارائه نشدن گزارش عملکرد شهرداری همدان درباره برنامه اربعین حسینی سال های قبل، افزود:شورای شهر همدان در نامه هایی مکرر این موضوع را از شهرداری همدان خواسته است؛ تاکنون، شهرداری همدان گزارشی از اقدام ها و کارهای انجام شده اربعین حسینی سال های قبل به شورا ارائه نداده است.
این عضو شورا افزود: شهرداری همدان باید بر اساس دستور العمل های ستاد اربعین حسینی و با مدیریت واحد و همکاری مدیریت ارشد استان، برنامه این روز ها را مدیریت و اجرا کند.

رییس کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان و مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری در این جلسه با توضیح دستورالعمل وزارت کشور و ستاد اربعین حسینی، گفت: امسال استان همدان معین استان کردستان تعیین و باید بر اساس دستورالعمل ها با همکاری استان کردستان خدمات رسانی انجام شود.
پورحسینی با بیان این که همه دستگاه ها باید آماده ارائه خدمات به زائران شوند، افزود: اعزام گروه خدمات‌رسان به زائران در روز های اربعین باید با مجوز ستاد باشد و هر اعزامی بدون هماهنگی تخلف محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر این که نمی توانیم بدون مجوز استان کردستان نیرویی برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی اعزام کنیم، افزود: تاکنون هیچ وظیفه‌ای برای ارائه خدمات برون مرزی این روز ها به استان واگذار نشده است.
پورحسینی ادامه داد: شهرداری در حوزه حمل و نقل و ارسال ماشین ها باید توسط ستاد اربعین استان اقدام کند و همه امور باید با نظارت این ستاد انجام شود.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری