آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

ساخت شرکت زنجیره تولید مرغ در همدان

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از آغاز ساخت بزرگترین شرکت زنجیره تولید مرغ تخمگذار در استان با مساحت ۸۰ هکتار خبر داد و گفت: ظرفیت تولید این واحد ۸۰۰ هزار مرغ تخم‌گذار است.
همدان‌نگار؛ علیرضا قرا‌گوزلو، افزود: ساخت این واحد در هفته جهاد کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۷۲۰ میلیارد‌تومان در قهاوند آغاز خواهد شد و این واحد ۳۰۰ هزار پولت پرورش پرورش جوجه یکروزه تخم‌گذار تا سن ۹۰ الی ۱۱۰ روزگی و ۵۰ هزار مرغ مادر و تخم‌گذار دارد.
وی بدون اشاره به بازه زمانی ساخت این واحد و بهره‌برداری از آن، ادامه داد: صنایع دام و طیور از راهبرد‌ی‌ترین صنایع کشوراست و افزون بر تأمین عمده پروتئین حیوانی کشور (گوشت مرغ و تخم‌مرغ) نقش مهم در اشتغال دارد؛ این واحد در زمان بهره‌برداری برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی از ویژگی‌های این واحد‌ها را ایجاد یک‌پارچگی از تولید (مزرعه) تا سفره غذایی، ارزش افزوده، رونق تولید و ثبات بازار نام برد و گفت: پیش‌بینی تولید این واحد ۷۲۰ تن مرغ تخم‌گذار در ماه و سالانه ۹۰۰ هزار قطعه پولت و ۱۲ میلیون قطعه جوجه است.
این شرکت با زنجیره تولیدی خود کارخانه‌های زیر‌پوشش مانند تولید کود خشک، جوجه‌کشی، فراوری پوکه تخم‌مرغ، پودر تخم‌مرغ و تخم‌مرغ پاستوریزه و خوراک طیور دارد.
همدان‌نگار//:

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری