آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

اجرای مدیریت هوشمند مصرف برق مشترکان

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: امسال بر اندازه‌گیری هوشمند مصرف مشترکان تمرکز خواهیم داشت تا اوج مصرف برق سال ۱۴۰۱ را به مانند سال‌های قبل با موفقیت پشت سر بگذاریم.
همدان‌نگار؛ آرش کردی با تبریک سال جدید در نخستین نشست هماهنگی گذر از اوج مصرف برق سال ۱۴۰۱ با حضور معاون هماهنگی توزیع توانیر، مدیران عامل استان‌های لرستان، کردستان، مرکزی، کرمانشاه و همدان، افزود: امسال صنعت برق برنامه‌ریزی ویژه برای گذر از اوج مصرف برق در سال ۱۴۰۱ دارد تا بر این اساس با برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های اجرایی شده، در مقایسه با سال قبل سال قبل، محدودیت‌های کمتر برای تامین انرژی داشته باشیم.
وی با تایید عاقلانه و آگاهانه بودن اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف سال قبل ادامه داد: این برنامه‌ریزی‌ها اهداف مهم اقتصادی، زیست محیطی و مصرف را محقق کرد تا سرمایه‌ ملی انرژی برق هدر نرود؛ با ایجاد ناترازی مصرف برق، این روش و انتخاب آگاهانه و هوشمندانه به یک ضرورت تبدیل شد.
کردی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگ‌سازی، مشوق و طرح‌های ذخیره عملیاتی وغیره گفت: بر اساس شرایط تولید و مصرف ناگزیر به اجرای برنامه‌ها و اقدام‌های ویژه‌ هستیم که یکی از مهم‌ترین این اقدام‌ها در مدیریت مصرف، اجرای سامانه‌های هوشمند مدیریت و کنترل مصرف برق مشترکان است برای تحقق این هدف نیز باید نصب کنتورهای هوشمند و اندازه‌گیری مصرف مشترکان از مبدا به صورت آنلاین اجرا شود. با این روش با افزایش ظرفیت تولید مصرف مشترکان نیز بیش از گذشته مدیریت خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توانیر، افزود: برنامه‌ریزی‌‌های این حوزه باید بر اساس نقش موثر استان‌ها در مدیریت مصرف و گذر از اوج، برنامه‌ریزی و اجرا شود.
وی تأکید کرد: همه استان‌ها باید از ابتدای اردیبهشت ماه برنامه‌های مدیریت مصرف خود را برای تحقق ذخیره‌ انرژی آغاز کنند تا محدودیت‌های مصرف انرژی در اوج مصرف سال را کنترل و مدیریت کنیم.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز گفت: میزان نیاز مصرف ما حدود ۷۰ هزار مگاوات است که جبران ناترازی آن نیازمند برنامه‌ریزی و توجه ویژه است.
محمد اله‌داد افزود: هر سند همکاری و تفاهمنامه با مشترکان صنعتی و کشاورزی الزاما باید اجرا شود که با توجه به توسعه کنترل‌پذیری هوشمند مصرف مشترکان دیماندی، با رعایت نشدن الگوی مصرف خدمات قطع خواهد شد.
وی یکی از دلایل نصب کنتورهای هوشمند در حوزه دیماندی را تضمین همکاری و کنترل متمرکز مصرف مشترکان عنوان و گفت: امسال برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف در زمان اوج حداقل ۲۰ هزار مگاوات است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در ادامه با اشاره به وجود ۷۸۰ هزار مشترک برق، ۱۹ هزار کیلومتر شبکه توزیع و ۱۷ هزار و ۸۱۵ دستگاه ترانسفورماتور در همدان گفت: ۸۰ درصد مشترکان خانگی، ۴٫۵ درصد عمومی، ۱٫۷ درصد کشاورزی و ۰٫۸۱ درصد صنعتی و ۱۲٫۶ درصد سایر مصارف است.
علی سهرابی‌بیدار افزود: غالب مصرف انرژی استان با ۳۷ درصد در بخش کشاورزی و رتبه بعدی با ۳۲ درصد مصرف مربوط به مصرف بخش خانگی است. اکنون ۹۵ درصد مشترکان دیماندی کنتور فهام دارند و با جدید مدیریت مصرف و هوشمندسازی شبکه در استان همدان اجرایی شده است.
وی از مجهز شدن شبکه توزیع برق استان تا حدود ۴۹ درصد به کابل خودنگهدارسخن گفت و افزود: ادامه این روند نیازمند اقدام جهادی است که امسال با برنامه‌ریزی‌های تدوینی اقدام‌ مناسب در این بخش اجرایی خواهد شد. در این جلسه مدیران سایر استان‌ها نیز گزارشی از عملکرد سال ۱۴۰۰ ارائه دادند.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری